Friday, February 26, 2016

School Marketing

ပုဂၢလိက စီးပြားေရးသင္တန္းေက်ာင္းေတြ ပုဂၢလိပညာေရးလုပ္ငန္းေတြ
မားကတ္တင္းအယူအဆကို က်င့္သံုးလို႔ရလား။
သင္တန္းေက်ာင္းေတြအေနနဲ႔ ေစ်းကြက္ေဖၚေဆာင္ေရး မဟာဗ်ဴဟာေတြ၊ နည္းဗ်ဴဟာေတြကို အျပည့္အ၀က်င့္သံုးလို႔ရပါတယ္။
တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္ ခံယူခ်က္တစ္ခုေတာ့ျပင္ကို ျပင္ရမယ္။ ျမွင့္တင္ရမယ္။
ေစ်းကြက္ေဖၚေဆာင္ျခင္းမွာရွိတဲ့ ခံယူခ်က္အမ်ားၾကီးထဲက ႏွစ္ခုကို ေကာက္ႏွဳတ္ေဖၚျပပါမယ္။
အဲဒါေတြကေတာ့
(၁) သမရိုုးက်ေစ်းကြက္ေဖၚေဆာင္မွဳ႔
(၂) ၀န္းက်င္ေရွ႔ရွဴေစ်းကြက္ေဖၚေဆာင္မွဳ႔။
ေစ်းကြက္ေဖၚေဆာင္ျခင္းက စားသံုးသူအေလးထားတဲ့မူ၀ါဒ ခံယူခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမတိုင္ခင္အခ်ိန္က ေရာင္းသူကသာ စိတ္ၾကိဳက္ထုတ္လုပ္ ေရာင္းခ်ခဲ့ပါတယ္။ အျပိဳင္အဆိုင္နည္းတဲ့ အခ်ိန္မို႔ ၀ယ္သူေတြကို အေလးမထားခဲ့ၾကဘူး။ ကိုယ့္စိတ္တိုင္းက်သာ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ၾကတယ္။
အျပိဳင္အဆိုင္မ်ားလာတဲ့ အခ်ိန္မွာ စားသံုးသူဟာ ေရြးခ်ယ္စရာေတြထဲကမွ သူ႔စိတ္ၾကိဳက္ ပစၥည္းနဲ႔ ေစ်းႏွဴန္းကိုသာ ေရြးခ်ယ္၀ယ္ယူလာၾကပါတယ္။
ဒါနဲ႔ ေစ်းကြက္ေဖၚေဆာင္တဲ့အယူအဆက လူၾကိဳက္မ်ားျပီး၊ ေရပန္းစားလာလို႔
လုပ္ငန္းတိုင္းမွာ ေစ်းကြက္ေဖၚေဆာင္ေရးမွ ေစ်းကြက္ေဖၚေဆာင္ေရးျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ အေရာင္းဌာနကလည္း ေစ်းကြက္ေဖၚေဆာင္ေရး၊ ေစ်းထြက္ေရာင္း၊ ၀ယ္မဲ့သူနဲ႔သြားေတြ႔တာကအစ ေစ်းကြက္ဆင္းတယ္ဆိုျပီး အသံုးမ်ားျပီး တလႊဲသံုးလာၾကတဲ့အထိ ဦးစားေပးခဲ့ၾကတယ္။
ေစ်းကြက္ေဖၚေဆာင္ေရးအယူအစဆိုတာ စားသံုးသူဦးစားေပးပဲျဖစ္ပါတယ္။
စားသံုးသူေက်နပ္ရမယ္။ ဒါနဲ႔ စားသံုးသူ အၾကိဳက္လိုက္က်တဲ့ လုပ္ငန္းေတြ ေအာင္ျမင္လာတယ္။ ၀င္ေငြေတြရတယ္။ စီးပြားေရးသမားေတြ အျမတ္ရၾကတယ္။
ဒီေစ်းကြက္ေဖၚေဆာင္ေရးအယူအဆကို ေက်ာင္းေတြ ပညာေရးလုပ္ငန္းေတြက လက္ခံက်င့္သံုးခဲ့ရင္.....အစားအေသာက္နဲ႔ အလွအပေတြမွာ စားသံုးသူအၾကိဳက္က အရည္အေသြးျဖစ္ေပမဲ့ ပညာေရးကေတာ့ တမူထူးပါတယ္။ ေက်ာင္းသားစိတ္ၾကိဳက္ဆိုရင္ ပညာေရးရဲ႔ အရည္အေသြးဟာ ေ၀းပါမယ္။
ေစ်းကြက္ေဖၚေဆာင္ေရးကို နားလည္ျပီး ေက်ာင္းသားအၾကိဳက္လိုက္ျပီး ေစ်းကြက္အၾကိဳက္လိုက္ျပီး ေက်ာင္းေထာင္ေနသူ၊ ေက်ာင္းဖြင့္ေနတဲ့သူေတြရွိခဲ့ရင္ ရင္ေလးဖို႔ ေကာင္းလွပါတယ္။ အေၾကာင္းက ေက်ာင္းသားစိတ္ၾကိဳက္ အရည္အေသြးနဲ႔ လက္မွတ္ေတြကို ဖန္တီးျပီး ေငြခ်ဴေနရင္၊ တကဲ့စစ္မွန္တဲ့ ပညာေရး အရည္အေသြးနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဖက္ေတြျဖစ္ေပၚလာမွာ မလြဲပါဘူး။ ေက်ာင္းသားေပ်ာ္ေအာင္ ေက်နပ္ေအာင္ အရည္အေသြးမရွိတဲ့ ပညာေရးကို ဖန္တီးထုဆစ္ေနၾကရင္ တခ်ိန္တရားခံျဖစ္မွာပါ။ အေမရဲ႔နားကို ကိုက္တဲ့ သူခိုးေလး ဥပမာကိုလည္း သတိရမိပါတယ္။
ေက်ာင္းသားၾကိဳက္ေအာင္ လုပ္တာ လက္ခံပါတယ္။ အရည္အေသြးရွိတဲ့ ပညာေရးကိုလည္း ဖန္တီးဖို႔လိုပါမယ္။ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ ေက်ာင္းသားရဲ႔ အနာဂါတ္ကို လုပေအာင္ ထုဆစ္ဖို႔လိုပါမယ္။ မဟုတ္ခဲ့ရင္ ပညာေရးေစ်းကြက္ကို တန္ဖိုးျဖတ္သလို လူငယ္ေတြရဲ႔ အနာဂါတ္ကို ဖ်က္စီးေနတာပဲ။ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႔ အနာဂါတ္ကို ဖ်က္စီးေနသလိုပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ စီးပြားေရးသမားေတြ အေနနဲ႔ ပညာေရးမွာ ေက်ာင္းသားစိတ္ၾကိဳက္ အရည္အေသြးထက္ ေက်ာင္းသားနဲ႔ ကိုက္ညီမဲ့ နည္းလမ္းေတြကို ရွာျပီး သင္ၾကားပို႔ခ်ကာ အရည္အေသြးရွိရွိ ပညာေရးစနစ္ကိုသာ ပံုေဖၚသင့္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ပညာေရးစနစ္ကို ေစ်းကြက္ေဖၚေဆာင္ေရးနဲ႔ ယွဥ္တြဲေဆာင္ရြက္ၾကရင္ နာက္ထပ္ ခံယူခ်က္တစ္ခုျဖစ္တဲ့ ၀န္းက်င္ေရွးရွဳ ေစ်းကြက္ေဖၚေဆာင္ျခင္းကိုသာ ခ်မွတ္ က်င့္သံုးေဆာင္ရြက္သင့္ပါတယ္။
အေၾကာင္းက ၀န္းက်င္ေရွ႔ရွဴေစ်းကြက္ေဖၚေဆာင္မွဳ႔က စားသံုးသူေက်နပ္တယ္။ ေရာင္းခ်တဲ့သူေက်နပ္တယ္ ျပိဳင္ဖက္ထက္ ပိုသာတယ္ ပိုေကာင္းတယ္ ဆိုတိုင္း အလြယ္ခ်မွတ္ က်င့္သံုး လက္ခံတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဥပမာ။ ။ စားသံုးသူေက်နပ္တိုင္း ေရာင္းခ်သူျမတ္စြန္းရင္ျပီးေရာဆိုျပီး ေဆးေျခာက္ေတြေရာင္းခ်ေနတယ္ဆိုရင္။ စားသံုးသူလည္း ပစၥည္းရရင္ျပီးေရာ ေရာင္းခ်သူကလည္း ေစ်းတင္ အျမတ္ရ။ ဟန္တယ္ေနာ္။ ဒါေပမဲ့ စားသံုးသူရဲ႔ ေရွ႔ေရးနဲ႔ သူ႔ရဲ႔ပတ္၀န္းက်င္ကို ထိခိုက္တယ္ေလ။
ဒါေၾကာင့္ ေက်ာင္းေတြ ပုဂၢလိကပညာေရးအဖြဲ႔အစည္းေတြ အေနနဲ႔ သမရိုးက် ေစ်းကြက္ ေဖၚေဆာင္ေရးကို က်င့္သံုးခဲ့ရင္။ ပိုးသာကုန္သြားတဲ့ ေမာင္ပိုေစာင္းမတက္ျဖစ္ေနႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၀န္းက်င္ေရွးရွဴတဲ့ ေစ်းကြက္ေဖၚေဆာင္ေရးကိုသာ ဖန္တီး ဂုဏ္ယူသင့္ပါေၾကာင္း။

No comments:

Post a Comment