Monday, July 17, 2017

Pygamlion in Education

ပခ္မလ္လီယန္
ဂရိပန္းပုဆရာၾကီးပခ္မလယန္း “Pygmalion” က အခ်ိဳးအစားေျပျပစ္တဲ့ ပန္းပုသူဇာရုပ္တုကို ထုလုပ္ခဲ့ျပီး ကိုယ့္ရဲ႔လက္ရာအေပၚ အရူးအမူးျဖစ္ခဲ့တယ္။ နတ္ဘုရားေတြကို အၾကိမ္ၾကိမ္တိုင္တည္ ဆုေတာင္းေနလို႔ ေနာက္ဆုံးအလွနတ္သမီး အပရိုဒိုက္ (Aphrodite) က ပန္းပုရုပ္တုကို အသက္သြင္း ရွင္သန္ေစျပီး ပန္းပုသူဇာနဲ႔ ပန္းပုဆရာၾကီး ဇာတ္ေပါင္း သြားခဲ့တယ္။ �ႀကီးမားတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကေန မထင္မွတ္ထားတဲ့ သက္မဲ့ပန္းပုရုပ္တုကေန သက္ရွိလူသားအျဖစ္ေျပာင္းလဲသြားခဲ့တဲ့ျဖစ္ရပ္။
ပခ္မလ္လီယန္အက်ိဳးဆက္
ကီးမားတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္က လူတစ္ဦး၊ တစ္ေယာက္ရဲ႔ စြမ္းေဆာင္ရည္ေတြကို ျမင့္မားလာေစတက္တာကို Pygmalion Effect လို႔ေခၚၾကတယ္။ (The Pygmalion effect, or Rosenthal effect, is the phenomenon whereby higher expectations lead to an increase in performance.)
သက္ေရာက္နယ္ပယ္
ဒီပခ္မလ္လီယန္သက္ေရာက္မွဳ႔ကို (က) သင္ၾကားျခင္း (ခ) စီမံခန္႔ခြဲျခင္းနဲ႔ (ဂ) ႏိုင္ငံေရး နယ္ပယ္ေတြမွာ အသံုးခ်ႏိုင္မယ္လို႔ထင္ပါတယ္။
သင္ၾကားျခင္းႏွင့္ ပခ္မလ္လီယန္
ဆရာေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားေတြဟာ စိတ္ခြန္အားေတြျဖစ္ေစႏိုင္သလို စိတ္ဓါတ္ေတြလည္း က်ေစႏိုင္တယ္။ ဆရာတစ္ဦးရဲ႔ ေက်ာင္းသားအေပၚထားရွိတဲ့ အထင္အျမင္ေတြဟာ ေက်ာင္းသားရဲ႔ ေရွ႔ေရးကို ထင္ဟပ္ေနေစႏိုင္ပါတယ္။ လႊမ္းမိုးႏိုင္ပါတယ္။ ဆရာက ေက်ာင္းသားကို အထင္ေသးေလ ေက်ာင္းသားဟာ အထူးသျဖင့္ စာေမးပြဲမွာ ရလဒ္ေကာင္းေတြရဖို႔ ရဖို႔ခဲယဥ္းေလျဖစ္ပါတယ္။ ဝဇီေဗဒထိတိုင္းရွလို႔ေျပာၾကမလားပါပဲ။ "မင္းဘာမွျဖစ္လာစရာမရွိပါဘူး။ မင္းႀကိဳးစားလို႔လဲအပိုပါပဲ"ဆိုတဲ့ ဆရာေတြရဲ႔ မွတ္ခ်က္ေတြဟာ ေက်ာင္းသားေတြကို အညြန္႔ခ်ိဳးလိုက္တဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာေတြ ဆရာမေတြအေနနဲ႔ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြအေပၚ အလြယ္ လက္တမ္း လက္လြတ္စပယ္ မွတ္ခ်က္ေတြကို မလုပ္ဖို႔ ဂရုစိုက္ဖို႔ အထူး လိုအပ္ပါတယ္။
ဆရာက ေက်ာင္းသားကို သူ႔ရဲ႔အထင္အျမင္ကို ဘယ္လိုထင္ဟပ္ေစလဲဆိုတာ ဆက္လက္စဥ္းစားၾကည့္ရေအာင္လား။ ဆရာအမ်ားစုက အေတာ္ဆံုးေက်ာင္းသားနဲ႔ အဆိုးဆံုးေက်ာင္းသားကိုပဲ မွတ္မိတက္ၾကတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ ေတာ္တဲ့သူကို ခ်စ္လို႔၊ အဆိုးဆံုးက ဒုကၡေပးလြန္းလို႔မွတ္မိၾကတာပါ။ အလယ္ေတြက ဟိုမေရာက္ ဒီမေရာက္ေတြပါ။ အျမဲတမ္းလပ္ေနတက္ၾကတယ္။ ဒီကတဆင့္ ဆရာရဲ႔ အေလးေပးမွဳ႔၊ အျပဳအမူ၊ အေျပာအဆိုေတြက ထားရွိတဲ့ သေဘာထားေတြဟာ ထင္ဟပ္ေပၚလြင္ေစပါတယ္။ သိသာေစပါတယ္။ ဥပမာ။ (၁) ေက်ာင္းသားေတြကို ထိုင္ခံုေနရာခ်ထားတဲ့အခါ။ (၂) စာသင္ခန္းအတြင္း လူစုလူခြဲထားတဲ့အခါ။ (၃) တန္းခြဲေတြခြဲတဲ့အခါ (၄) ေမးျမန္းလာတဲ့အေပၚ တံု႔ျပန္ေျဖဆိုတဲ့အခါ (၅) အေလးေပးခ်ီးမြမ္းတဲ့အခါ (၆) ဂရုစို္က္အေရးတယူျပဳျခင္းတို႔အခါ (၇) အေၾကာင္းတဆံုတရာ ေစခိုင္းတဲ့အခါ တို႔မွာျဖစ္တက္ပါတယ္။ �ညံ့တဲ့သူေတြကို ဆရာကသူနဲ႔�၁။ ခပ္ေ၀းေ၀းမွာ ထိုင္ေစတယ္။�၂။ အညံေတြကို စုထိုင္ေစတက္တယ္။ တန္းခြဲေတာင္ ခြဲထားတက္ေသးတယ္။�၃။ အညံ့ေတြကို ဂရုစိုက္ေလ့မရွိၾကဘူး။ လ်စ္လွဴရွဴမ်က္ကြယ္ျပဳထားတက္တယ္။�၄။ လူေရွ႔သူေရွ႔ သိပ္ခ်ီးမြမ္းေလ့မရွိ။ ခ်ီးမြမ္းခဲ့လ်င္လည္း ရင္ထဲကမပါ။�၅။ စာေမးရင္ အဖက္မလုပ္ အေၾကာင္းမျပန္တက္။
၆။ ခက္ခဲမယ္ဆိုတဲ့အလုပ္ေတြ လုပ္ရမယ္ဆိုတဲ့အခါေတြ တာဝန္ေပးတဲ့အခါ။
က်ေနာ္ဆိုရင္ လုပ္ငန္းခြင္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ေက်ာင္းမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကေလးေတြ ကေလးေတြလို႔ ေခၚတဲ့အေခၚအေ၀ၚကို ကိုယ္တိုင္မသံုးသလို အျခားသူေတြကိုလည္း မသံုးဖို႔ တားျမစ္ေလ့ရွိတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္မွာေရာက္ရွိတဲ့သူေတြဟာ အသက္ ၁၈ ႏွစ္ အထက္ေတြျဖစ္လို႔ ကေလးေတြ ခ်ာတိတ္ေတြမဟုတ္ဘူး။ ဒီထက္ငယ္ေနရင္လည္း မခန္႔သင့္ဘူးလို႔ အႀကံေပးရံုရွိပါတယ္။ ဒီလိုပဲေက်ာင္း ေရာက္လာတဲ့သူေတြဟာလည္း အေျခခံအထက္တန္းေအာင္ျမင္ျပီးသူေတြျဖစ္လို႔ ကေလးေတြမပါဘူး။ ကေလးဆိုရင္ မူၾကိဳ ပို႔ျပစ္မယ္လို႔ အျမဲတမ္းစသလို ေနာက္သလိုမ်ိဳးေျပာေလ့ရွိတယ္။
ေက်ာင္းစာသင္ခန္းႏွင့္ ပခ္မဲလ္လီယန္
ကိုယ္သေဘာမက်တဲ့ေက်ာင္းသားကို ေနရာမေပးဘူး။ အေကာင္းလုပ္ရင္ အေကာင္းမေျပာဘူး။�အျပစ္လုပ္ရင္ ဆိုဆံုးမလို႔မျပီးဘူး။ မ်က္ႏွာသာမေပးဘူး။ တိုးတက္ရာ တိုးတက္ေၾကာင္း လမ္းမညႊန္ဘူး။ ေက်ာင္းသားေတြအေပၚယံုၾကည္စိတ္ထားႏွင့္ မိမိကိုယ္မိမိ အားကိုးခ်င္စိတ္ စိတ္အားထက္သန္လာေအာင္ မလုပ္ေပးဘူးဆိုတာေတြကို ေရွာင္ၾကဥ္ရပါမယ္။
ေဆာင္႐ြက္ဖန္တီးေပးဖို႔လိုတဲ့အခ်က္ေတြကေတာ့
ပခ္မဲလယန္ဆရာေတြအေနနဲ႔
(၁) ေက်ာင္းသားတိုင္းကို ယံုၾကည္မွဳေပးပါ။
(၂) ေက်ာင္းသားေတြရဲ႔ ႀကိဳးစားအားထုတ္မွဳကို အသိအမွတ္ျပဳစားမွဳ အားေပးပါ။
(၃) ေကာင္းမြန္ထိေရာက္စြာ ေျပာဆိုဆက္ဆံပါ။

3 comments: