Monday, January 12, 2015

လုပ္ငန္းခြင္မွာ ျဖစ္တတ္တဲ႔ ျပႆနာမ်ား

လုပ္ငန္းခြင္မွာ ျဖစ္တတ္တဲ႔ ျပႆနာမ်ား Part-1(5min) 1.ဆရာတို႔ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းခြင္ ဆိုင္ရာ ကၽြမ္းက်င္မႈသင္တန္းေတြေပးေနတာ ဆိုေတာ႔ သီအိုရီ အရေရာ တကယ္ လုပ္ငန္းခြင္မွာေကာ ဆရာတို႔ ၾကားေနရတဲ႔ လုပ္ငန္းခြင္ျပႆနာ ေတြကို ေျပာျပေပးပါဦး။ ျပသနာေတြေျဖရွင္းေနရင္းနဲ႔ အခ်ိန္ကုန္တက္ၾကပါတယ္။ ဘာျပသနာေတြလဲလို႔ ေမးရင္ လုပ္ငန္းနဲ႔ မဆိုင္တဲ့ ျပသနာေတြ၊ လူမွဳေရး၊ ပုဂၢလိကအေရးေတြကို ေျဖရွင္းေနရင္နဲ႔ အခ်ိန္ကုန္ေနတက္ၾကပါတယ္။ 2. လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ ျပႆနာ ျဖစ္လာရင္ ဘယ္လိုပံုစံမ်ိဳး ေျဖရွင္းရင္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္မလဲ။ ျပသနာရွိရင္ အေျဖရွိရမွာပါ။ အခုျပသနာေတြျပီ။ ဒီျပသနာေတြရဲ႔ အရင္းအျမစ္က လူေတြပဲ။ နားလည္းမွဳလြဲေနတက္ၾကတယ္။ ကိုယ္လုပ္မွအလုပ္လို႔ ထင္တက္ၾကတယ္။ ကိုယ့္အလုပ္ကမွ အေရးၾကီးတယ္ ထင္ေနတက္ၾကတယ္။ တကိုယ္ေကာင္းဆန္တာမ်ားသြားတက္တယ္။ အဖြဲ႔အစည္းစိတ္ဓါတ္နည္းသြားတက္တာေတြက အေျခခံေတြပါပဲ။ သူမွားသလားဆိုေတာ့ ဒီလိုလည္းမဟုတ္ဘူး။ သူမွန္သလားဆိုေတာ့လည္း ၁၀၀ ရာခိုင္ႏွဴန္းမဟုတ္ဘူး။ ဒီလိုျပသနာမ်ိဳးေတြက ေျဖရွင္းရတာ အဆိုးဆံုးပါ။ ေျဖရွင္းမဲ့သူအေနနဲ႔ အခ်က္အလက္ေတြအားလံုးကို အရင္စုစည္းထားသင့္တယ္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းျဖစ္ေအာင္ေျဖရွင္းရမယ္။ 3. ပထမဆံုး ေျပာခ်င္တာက နားလည္မႈ လြဲတာေပါ႔ တစ္ခ်ိဳ႕က မေျဖရွင္းၾကဘူး ေျဖရွင္းရင္ေကာ ဘယ္လိုပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ ဆရာ႔ အျမင္ေလးကို ေျပာျပပါဦး။ ေျဖရွင္းနည္းက ႏွစ္မ်ိဳးပဲရွိတယ္။ လြတ္ထားတာရယ္ ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းတာရယ္ေပါ့။ Part-2(5 min)။ 1.ေနာက္ တစ္ခ်ိဳ႕က လူမႈဆက္ဆံေရး အားနည္းတာလို႔ေျပာရမလား ဆရာ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ အခ်ိန္ထဲမွာ သတ္မွတ္ထားတာကိုပဲ တိတိ္က်က်လုပ္တယ္ ။ ညိွႏိႈင္းလို႔မရတာမ်ိဳးေပါ႔ဆရာ.အဲလိုလူမ်ိဳးနဲ႕ ၾကံဳရင္ဘာလုပ္ရမလဲ။ မန္ေနဂ်ာႏွစ္မ်ိဳးရွိႏိုင္တယ္ေလ။ အလုပ္ကို ဂရုစိုက္တဲ့သူရယ္။ လူကို ဂရုစိုက္တဲ့သူရယ္ေပါ့။ ပထမအမ်ိဳးအစားျဖစ္မယ္။ အလုပ္မွ အလုပ္ပဲ။ ေရဘူးေပါက္တာမလိုခ်င္ဘူး။ ေရပါတာပဲ လိုခ်င္တဲ့သူမ်ိဳးေပါ့။ အေျခအေန အခ်ိန္အခါဆိုတာရွိတယ္ေလ။ 2.လုပ္ငန္းခြင္မွာ ျဖစ္တာဆိုေတာ႔ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ေပါ႔ေနာ္ ။ ခုနက လို ကိုယ္ကလိုက္ေလ်ာ ညီေထြမႈမရိွတာကို ေျပာင္းခ်င္တဲ႔သူကေကာ ဘာလုပ္သင္႔လဲ။ အဓိကက အသင္းအဖြဲ႔စိတ္ေပါ့ တင္းေ၀ါ့(ခ)ေပါ့ရွိေအာင္ ဖန္တီးေပးရမယ္။ အဖြဲ႔ရဲ႔ ခံယူခ်က္ကို မိမိခံယူခ်က္နဲ႔ တသားျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးရမယ္။ ပြင့္လင္းစြာဆက္ဆံရမယ္။ ေျပာဆိုရမယ္။ 3.ေနာက္ ဆရာ ခုနက ဆရာေျပာသလိုပဲ လုပ္ငန္းခြင္မွာ ေနာက္ကြယ္မွာေျပာတဲ႔ အျဖစ္ေတြ လည္းရိွတယ္ေနာ္။ ေနာက္ကြယ္မွာေျပာတက္ၾကတယ္။ ေနာက္ေက်ာဓါးနဲ႔ထိုးတယ္ေပါ့။ ဒါက နိမ့္က်တဲ့ စိတ္ဓါတ္ေတြေပါ့။ က်ေနာ့္ကို သေဘာမက်ရင္ က်ေနာ့ကို သေဘာက်ရင္ 4.ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ၊ လုပ္ငန္းခြင္မွာ လူမႈေရးျပႆနည္းေအာင္လို႔ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ ဆိုတာလည္း ဆရာရဲ႕ အေတြ႔အၾကံဳနဲ႔ မ်ွေ၀ေပးပါဦး။ ငါ ဆိုတာမရွိမွ ျဖစ္မွာ။ ငါတို႔တေတြဆိုုတဲ့ စိတ္ဓါတ္ေမြးၾကရမယ္။ They hate us, because they are not us. Great People talk about Process, Small People talk about People. Part-3(5min) 1.ေနာက္ လုပ္ငန္းခြင္ဆိုတာ ဝန္ထမ္း အခ်င္းခ်င္းမွ မဟုတ္ပါဘူး customer ေတြနဲ႔လည္း ေတြ႕ရတာဆိုေတာ႔ customer ေတြနဲ႔ျပႆနာတက္ရင္ ဘယ္လို ေျဖရွင္းရင္ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္မလဲ။ ေစ်းဘာေၾကာင့္လာ၀ယ္ၾကသလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို အရင္ေမးၾကည့္ရေအာင္။ ျပသနာျဖစ္လို႔ ျပသနာရွိလို႔ ၀ယ္ၾကတာပါ။ လိုအပ္လို႔ ၀ယ္ေၾကးဆိုရင္ ေမာၾကီးတစ္ခုလံုး ၀ယ္ထားရမယ္။ အပ္ကအစ ေလယာဥ္ပ်ံအထိလိုေနတာပဲေလ။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္အေနနဲ႔က သူ႔ျပသနာကို ေျဖရွင္းေပးဖို႔ ၾကိဳးစားၾကရမယ္။ ကိုယ့္ရဲ႔ ျပသနာက ေစ်းေရာင္းရဖို႔ဆိုတာကို ဦးစားေပးလြန္းရင္ ျပသနာေပၚ ျပသနာထပ္ေနလိမ့္မယ္။ သူ႔ျပသနာကို ေျဖရွင္းရင္းနဲ႔ ကိုယ့္ျပသနာကို သူေျဖရွင္းေပးပါလိ္မ့္မယ္။ သူက ျပသနာရွာတယ္ဆိုရင္ နံပတ္တစ္ စားသံုးသူ အျမဲတမ္းမွန္တယ္။ စဥ္းမ်ဥ္းနံပါတ္ ၂။ မွားေနတယ္ ထင္ရင္ေတာင္ သူမွန္ေနတယ္ပဲ စဥ္းစားရမယ္။ စားသံုးသူကို ေလးစားရမယ္။ ကိုယ္ေတြက သူတို႔ကို အသံုးေတာ္ခံ ေဖ်ာ္ေျဖခံေတြေပါ့။ ကိုယ့္ရဲ႔ အမူအရာေတြကို ဂရုစိုက္ဖို႔လိုပါတယ္။ အၾကည့္တခ်က္။ အေျပာတခြန္း။ ရိုင္းျပသြားရင္။ 2.ေနာက္လုပ္ငန္းခြင္မွာ ဘယ္လို ဆက္ဆံေရး တာ၀န္ယူမႈေတြက ေအာင္ျမင္မႈျဖစ္ႏိုင္မလဲ ဆိုတာေျပာျပရင္း ႏႈတ္ဆက္ေပးပါဦး။ နားလည္းမွဳကို တည္ေဆာက္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ေကာင္းမြန္တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ကို တည္ေဆာက္ဖို႔လိုပါတယ္။ ဖိုင္း (တစ္ခုမွားရင္) ဖိုင္း…. အမွားရွာေနတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ကိုု ျပင္ရမယ္။ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ ရိုင္းပင္းတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ကို တည္ေဆာက္ၾကရမယ္။ အလုပ္ထဲမွာ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ၾကည့္မရတာက အေတာ္ဆိုးတဲ့ ျပသနာပါ။ ဘုရားေဟာထဲမွာလည္းရွိတယ္။ ပုဂၢလသဘၻာရ မတည့္ရင္ တရားထူးမရႏိုင္ဘူး။ စိတ္ခြန္အားတိုးဖို႕အတြက္ Colleageus and Sကpervior

No comments:

Post a Comment