Wednesday, March 23, 2016

အတိုခ်ဳပ္

အဆင့္ျမင့္ပညာေရးအတြက္ ေက်ာင္းမအပ္ခင္ ေမးေလ့ရွိတဲ့ ေမးခြန္းေတြကေတာ့ (၁) ေမးေလ့ရွိတဲ့ ေမးခြန္း
(က) သင္တန္းေၾကး၊
(ခ) သင္တန္းခ်ိန္၊
(ဂ) ပို႔ခ်ေသာ သင္တန္းဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအမည္
(ဃ) အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းရွိ၊ မရွိတို႔ကို အမ်ားဆံုး ေမးျမန္းတက္ၾကတယ္။ ထို႔အျပင္ (င) ေက်ာင္းကို လာေရာက္ေလ့လာၾကည့္ရွဳ႔တက္ၾကသလို
(စ) ၀ဘ္ဆိုဒ္နဲ႔ ေဖ့(စ)ဘုတ္၊ အီးေမးလ္တို႔မွ တဆင့္လည္းေကာင္း။
တက္ေရာက္ဖူးတဲ့ (ဆ) ေက်ာင္းသားေဟာင္းမ်ားနဲ႔၊
(ဇ) ယံုၾကည္ေလးစားရတဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားမွတဆင့္လည္း ေမးျမန္းစံုစမ္း အပ္ႏွံတက္ၾကပါတယ္။

(၂) ေမးသင့္တဲ့ ေမးခြန္း
ေက်ာင္းအပ္ႏွံရာတြင္ ေမးသင့္သည္ ေမးခြန္းမ်ားကေတာ့
(က) ေက်ာင္းသားျဖစ္မည့္သူကို ေမးျမန္းပါ။
(ခ) တက္ေရာက္ေလ့လာမည့္ ေက်ာင္းႏွင့္ မိတ္ဖက္ေက်ာင္းကို ေမးျမန္းပါ။
(ဂ) ထို႔ေနာက္ ေအာင္လက္မွတ္ႏွင့္ ေနာက္ဆက္တြဲမ်ားအေၾကာင္းကို ေမးျမန္းၾကဖို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။

(၃)ေက်ာင္းသားကို ေမးပါ။
(က) တက္ေရာက္သင္ယူမည့္သူသည္ ဘာသာရပ္အေပၚ စိတ္၀င္စားပါသလား။ အမွန္တကယ္ ၀ါသနာပါသလား။
(ခ) ေငြေၾကးတက္ႏိုင္ပါသလား။ ကုန္က်စားရိတ္ေတြကို ေခါင္းစဥ္ အခ်ိန္နဲ႔တကြေမးျမန္းမွတ္သားထားၿပီး ခ်င့္ခ်ိန္ႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။
(ဂ) ေငြေၾကးတက္ႏိုင္ေပမဲ့ အခ်ိန္ရွိပါသလား။ အခ်ိန္ေပးႏိုင္ပါသလား။

(၄) အပ္ႏွံမဲ့ ေက်ာင္းအေၾကာင္း
(က) ဖြဲ႔စည္းမွတ္ပံုတင္ထားျခင္းရွိ မရွိ။
(ခ) ေက်ာင္းသက္တမ္းကို ေလ့လာေမးျမန္းသင့္သည္။
(ဂ) ေက်ာင္းရဲ႕ ေဖ့စဘုတ္မွေပ့ခ်ကို ေလ့လာသူမ်ားအေနနဲ႔ လိုက္ခမ်ား၊ ရွယ္မ်ား၊ ကြန္မန္႔မ်ားဆိုတာ ဝယ္ယူလို႔ရသလို ဖန္တီးယူလို႔ရတယ္ဆိုတာ သတိထားဖို႔လိုပါတယ္။
(ဃ) သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးေသာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအေၾကာင္းႏွင့္ သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးသည့္ နည္းစနစ္ႏွင့္ နည္းလမ္းမ်ား။ဆရာမ်ားကို ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားကို အထင္ႀကီးတက္သူမ်ားအတြက္ ႏိုင္ငံျခားသားျဖစ္ရင္ၿပီးေရာမ်ားအတြက္ သက္ဆိုင္ရာ လဝကမ်ားအေနႏွင့္ စိစစ္ၾကပ္မတိေပးသင့္ပါသည္။
(င) ေက်ာင္း၏ ေအာင္ခ်က္ရာခိုင္ႏွဴန္း။
(စ) ေက်ာင္းပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ ေက်ာင္းမွပံပိုးေပးေသာ ၀န္ေဆာင္မွဳမ်ား။
စာၾကည့္တိုက္၊ ေက်ာင္းျပင္ပလွဳပ္ရွားမွဳမ်ား၊
(ဆ) ေက်ာင္းမူ၀ါဒ ျပန္အမ္းေငြ၊ နစ္နာမွဳတိုင္ၾကားျခင္းတို႕ကိုေမးျမန္းစံုစမ္းရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

(၅) ခ်ိတ္ဆက္ထားတဲ့ ေက်ာင္းအေၾကာင္း
(၅၊ က) အဆိုပါ ေက်ာင္းသည္ မိတ္ဖက္တကၠသိုလ္၏ အဆင့္အတန္းသတ္မွတ္ခ်က္နံပါတ္ကို ၾကည့္ရွဳ႔ေလ့လာၿပီး စံုစမ္းႏိုင္ပါတယ္။ (ရွာေဖြရာမွာ သက္ဆိုင္ေသာ ဘာသာရပ္ အထူးျပဳနဲ႔သာ ရွာေဖြေလ့လာရမွာျဖစ္ပါတယ္။) စီးပြားေရးအထူးျပဳဘာသာရပ္နဲ႔ အင္ဂ်င္နီယာဘာသာရပ္တို႔ရဲ႕ အဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ ေရာခ်လို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ မွတ္ခ်က္။ အဆင့္သံုးဆင့္ျဖင့္ ရွာေဖြေလ့လာရမည္ျဖစ္ပါသည္။
(၁) အဖြဲ႔အစည္းသည္ တရားဝင္ မွတ္ပံုတင္ဖြဲ႔စည္းထားျခင္း ရွိရပါမည္။
(၂) တရားဝင္ မွတ္ပံုတင္ဖြဲ႔စည္းထားေသာ အဆိုပါအဖြဲ႔အစည္းမွ သင္ၾကားပို႔ခ်ေသာ ဘာသာရပ္ႏွင့္ ေအာင္လက္မွတ္တို႔ကို ပညာေရးအရည္အေသြးစိစစ္ေရးအဖြဲ႔မွ အသိအမွတ္ျပဳထားျခင္း ရွိရမည္။ စသည့္အခ်က္တို႔ကို ေသခ်ာစြာ စစ္ေဆးရမည္ျဖစ္ပါသည္။ အဂၤလန္ႏိုင္ငံတစ္ခုတည္းမွာပင္ ေနရာေဒသေပၚမူတည္၍ စိစစ္ေဆးအဖြဲ႔ သံုးဖြဲ႔ရွိပါတယ္။
(၃) တရားဝင္ မွတ္ပံုတင္ဖြဲ႔စည္းထားေသာ ပညာေရးအရည္အေသြးစိစစ္ေရးအဖြဲ႔မွ အသိအမွတ္ျပဳထားေသာ အဆိုပါ ဒီပလိုမာ၏ အဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္ကို သိရွိေအာင္ ဆက္လက္ ေလ့လာရမည္ျဖစ္ပါတယ္။

(၅၊ ခ) ေနာက္ဆက္တြဲဆက္လက္ေမးျမန္းသင့္သည္… ေမးခြန္းမ်ားမွာ အဆိုပါ ဒီပလိုမာ ေအာင္လက္မွတ္ျဖင့္
(က) အျခား တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ ဆက္လက္ေလ့လာသင္ယူႏိုင္ခြင့္ရွိ၊ မရွိ။
(ခ) ဘာသာရပ္မ်ား ကင္းလြတ္ခြင့္ရွိ၊ မရွိ။

(၆) ေက်ာင္းျပီးသြားရင္
ေက်ာင္းမ်ားကို စံုစမ္းၿပီးေနာက္ ေနာက္ဆက္တြဲအေနႏွင့္ ေက်ာင္းၿပီးသြားေသာ ေက်ာင္းဆင္းမ်ားအတြက္
(က) အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းမ်ားရွိ၊ မရွိ။

(၇) အႏွစ္ခ်ဳပ္
အေရးအႀကီးဆံုး အခ်က္သံုးခ်က္မွာ
ေက်ာင္း (ဝါ) ပုဂၢလိကပညာေရး၀န္ေဆာင္မွဳ႔လုပ္ငန္းသည္ ျပည္တြင္းတြင္ တရား၀င္မွတ္ပံုတင္ထားျခင္းရွိရမည္။
အဆိုပါေက်ာင္း (ဝါ) ပုဂၢလိကပညာေရး၀န္ေဆာင္မွဳ႔လုပ္ငန္း၏ မိတ္ဖက္သည္ မိခင္ႏိုင္ငံတြင္ တရား၀င္ မွတ္ပံုတင္ထားျခင္းရွိရမည္။
သင္ၾကားပို႔ခ်ေနေသာ ဘာသာရပ္၏ ေအာင္လက္မွတ္ကို အဆိုပါႏိုင္ငံရွိ ပညာေရးႀကီးၾကပ္ေရးအဖြဲ႔အစည္းမွ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းရွိရမည္။

(၈) ဝယ္သူသတိထားဆိုသလို ေက်ာင္းအပ္ႏွံမည့္ ေက်ာင္းသားမ်ား မိဘမ်ားအေနႏွင့္ ေက်ာင္း (၀ါ) ပညာေရးအဖြဲ႔အစည္းကို ေသခ်ာစြာ ေလ့လာေမးျမန္းစံုစမ္းသင့္ပါတယ္။ သို႔မဟုတ္ပါက အခ်ိန္ကုန္ ေငြကုန္အျပင္ နစ္္နာမွဳမ်ားကို ခါးစည္းခံၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အရွက္တကြဲအက်ိဳးနည္းျဖစ္ရမည္။

(၈၊ ခ) ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပညာေရးတြင္ ဆရာ ဆရာမမ်ား၏ အခန္းသည္ အေရးႀကီးၿပီး ၾသဇာေညာင္းသျဖင့္ ဆရာ ဆရာမမ်ားအေနႏွင့္လည္း ေစတနာကို ေရွ႕တန္းတင္ထားၿပီး ယံုၾကည္စြာ ေစတနာအျပည့္ျဖင့္ သင္ၾကားျခင္း ေဝမွ်ျခင္းကို စီးပြားေရးသမားမ်ားအေနႏွင့္ ခုတံုးလုပ္တက္ၾကသျဖင့္ စိစစ္ၿပီးမွ လက္ခံသင္ၾကားသင့္ပါသည္။ နာမည္ေပးသံုးသင့္ပါသည္။

(၈၊ ဂ) သက္ဆိုင္ရာ သံရံုးမ်ားရွိ စီးပြားေရးသံ (၀ါ) သက္ဆိုင္ရာဌာနမ်ားမွလည္း အလ်င္းသင့္သလို ခ်ျပ အသိေပးအေၾကာင္းၾကားကာ တာဝန္ယူေဆာင္႐ြက္သင့္ပါသည္။

(၈၊ ဃ) မီဒီယာမ်ားမွလည္း မီဒီယာက်င့္ဝတ္ႏွင္အညီ သက္ဆိုင္ရာ သတင္းမ်ားကို စုစည္းတင္ျပရမည္။ ေၾကာ္ျငာမ်က္ႏွာတစ္ခုတည္း မၾကည့္သင့္ပါ။ နာမည္ပ်က္ရွိေသာ အသင္းအဖြဲ႔မ်ားကို နာမည္အသစ္ျဖင့္ ျပန္လည္ အသက္မသြင္းသင့္ပါ။ သတင္းေရးသားျခင္းႏွင့္ ေၾကျငာေရးသားျခင္းတို႔ကို ကြဲကြဲျပားျပားေဆာင္႐ြက္ သယ္ပိုးသင့္ပါသည္။

(၉) ပညာေရးဥပေဒမၿပီးသတ္ေသးခင္၊ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား အားမေကာင္းေသးခင္၊ စားသံုးသူမ်ား နားလည္မရင့္က်က္ေသးခင္ ပံုစံမ်ိဳးစံုျဖင့္ ဝင္ေရာက္လာမည့္ လက္တလံုးျခားႏွင့္ ေျပာင္လိမ္ေျပာင္စား ပညာေရးဘန္းျပ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားရွာေနသူမ်ားရန္ကို တာဝန္ရွိသူမ်ားေရာ တာဝန္သိသူမ်ားအေနႏွင့္ပါ လက္တြဲညီညီ ကာကြယ္ႏိုင္ၾကဖို႔ တိုက္တြန္းေရးသားလိုက္ရပါသည္။

No comments:

Post a Comment