Sunday, December 8, 2013

အေ၀းေျပးလမ္းမထက္က ဓေလ့ေကာင္း

အေ၀းေျပးလမ္းမေပၚက ဓေလ့ တေလာက နယ္ကိုသြားပါတယ္။ ညဘက္ထြက္တာပါ။ နည္းနည္းၾကာလာေတာ့ ကားေပၚမွာ အိပ္ေပ်ာ္သြားတယ္။ ကားတစ္ခုခုျဖစ္သြားသလို ခံစားလိုက္ရျပီး လန္႕ႏိုးသြားတယ္။ ကားေမာင္းသမားေလးက ကားေပၚကဆင္းသြားတယ္။ ေရွ႔ကစီးလာတဲ့သူလည္း လိုက္ဆင္းသြားတယ္။ သူမ်ားေတြ ဆင္းေနေတာ့ ကိုယ္လည္းလိုက္ဆင္းလိုက္တယ္။ မ်က္ကန္မွန္ခြ်တ္ထားေတာ့ ဘာမွမျမင္ရဘူး။ ဘယ္နားေရာက္ေနမွန္းေတာင္မသိဘူး။ သူတို႕ကေျပာတယ္။ မီးခြက္ထိသြားတယ္။ ပါးျခမ္းထိသြားတယ္။ ျပီးေတာ့ ကားေမာင္းသမားေလးကိုေမးေတာ့ ဘယ္ကားတိုက္သြားမွန္းေတာင္ မသိဘူးလို႕ေျပာတယ္။  အေဝးေျပးလမ္းမမွာ ကားေမာင္းတာဟာ ျမိဳ႕တြင္းကားေမာင္းတဲ့ပံုစံနဲ႔မတူဘူး။ သူ႔အရပ္ သူ႔ဇာတ္။
လမ္းကက်ဥ္း လမ္းကမေကာင္း လမ္းကလဲဆိုးဆိုး တခါတရံ လမ္းမီးကမရိွ ဒီလိုအေျခအေနမွာ ညာေမာင္းႏွစ္လမ္းသြားဆိုေပမဲ့ လမ္းကတခါတရံတစ္စီးသာ ေကာင္းေကာင္းေမာင္းလို႔ရတယ္။ တခ်ိဳ႔လမ္းေတြဆို တစ္စီးၿပီးမွတစ္စီးေမာင္းလို႔ရလို႔ တစ္ရက္ကို အဆင္း၊ တစ္ရက္ကို အတက္ သီးသန္႔ေတာင္ သတ္မွတ္ထားေပးရတယ္။ ညကေမွာင္ေမွာင္အခ်ိန္မွာ ကားေမာင္းသူတစ္ဦးအေနနဲ႔  လွဳပ္ရွားမွဳ သံုးခုကို တၿပိဳင္နက္စူးစိုက္အာရံုျပဳေနရတယ္။ ေနာက္ကေက်ာ္တက္ခ်င္ခ်င္ တက္လိမ့္တယ္။ ကိုယ့္ကား ေရွ႕ကေမာင္းေနတဲ႔သူနဲ႔ကား၊ ဆန္႕က်င္ဖက္ယာဥ္ေက်ာကလူနဲ႔ ယာဥ္။ မ်က္လံုးက ငါးခု။ ေနာက္ၾကဥ့္မွန္တခ်ပ္။ ဝဲယာမွန္ႏွစ္ခ်ပ္။ေရွ႕မ်က္စိႏွစ္လံုး။ ၿပီးေတာ့ ယာဥ္တစ္စီးလံုးရဲ႔ အရွိန္ကို ေျခေထာက္ႏွင့္ ထိမ္ထားရေသးတယ္။ စတီယာတိုင္ မႏိုင္တာက တျပသနာ။ လီဘာမႏိုင္တာက တျပသနာနဲ႔ ။ လီဗာက ျပသနာပိုႀကီးတယ္။ ဂီယာေတြက မန္ႏူရယ္ဂီယာ။ ေအာ္တို ဂီယာ။ ဂီယာ အၾကီးႏွင့္ တက္ပါ။ ျပိဳင္ကားေတြလည္း ဂီယာ ေအာ္တိုနဲ႔ပါတဲ့။ အေပၚမီး။ မီးၾကီး။ ေအာက္မီး။ မီးေသး။ မီးေသးက အကုန္မျမင္ရ။ ျမင္ကြင္းမၾကယ္။ မရွင္း။ ဒါ့ေၾကာင့္မီးၾကီးကေဝးေဝးျမင္ႏိုင္တယ္။ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းျမင္ရေတာ့ အားရတယ္။ နစ္ဦးနစ္ဖက္ ျပိဳင္ထိုးရင္ မ်က္စိစူးျပီး ဘာမွမျမင္ရေတာ့ပါ။ လူေတြက လမ္းေပၚတက္ေလ်ာက္တယ္။ မ်က္ႏွာျပင္ညီေတာ့ေလ်ာက္ရတာေကာင္းတယ္။ စက္ဘီးအမ်ားစုကေရာင္ျပန္မပါ။ ဆိုင္ကယ္မီးပ်က္လို႔ လက္ႏိွဳပ္ဓါတ္မီးနဲ႔ထိုးေမာင္းတယ္။ ဒါေတြကို စာနာရမယ္။ လမ္းက ေမာ္တာကားေမာင္းဖို႕ကြခ်ည္းမျဖစ္သင့္ဘူး။ စေမာင္းတဲ့သူေတြ၊ ကိုယ္ပိုင္ကားေမာင္းသူအမ်ားစု စာနာစိတ္မရွိဘူး။ တကိုယ္ေကာင္းဆန္တယ္။ ကားၾကီးေမာင္းတဲ႔သူေတြအမ်ားစုက စာနာတယ္။ ကိုယ္ခ်င္းးစာတယ္။ ကားက တသက္လံုးေမာင္းလာခဲ့တာ။ ကားက ဘဝေလ။ ေနာင္လည္းကားက ေမာင္းရအံုးမွာ အျပန္အလွန္နားလည္တယ္။ စာနာတယ္။ မ်က္စိစူးရင္ ေရွျမင္ကြင္းကို ဘာမွ မျမင္ရေတာ့ဘူး။ အျပိဳင္မီးထိုးတယ္။ မီးမခ်ေပးဘူး။ ကားေသးေတြက မီးအရင္စေတာက္ေပးတယ္။ မီးၾကီးထိုးတယ္တခ်က္။ မီးေတာက္တယ္။ မီးၾကီး တခ်က္နဲ႔ၾကည့္တယ္။ေရွ႕ျမင္ကြင္းကို တခ်က္ၾကည့္တယ္။ ရွင္း မရွင္း။ ရွင္းရင္ မီးျပန္ခ်။ ကိုယ့္ဖက္က ၾကည့္သလို တဖက္ကလည္း မီးထိုးမီးခ်လုပ္သင့္တယ္။ ငါ့ကားက မီးေကာင္တယ္ ကားအသစ္ဆိုျပီး မီးမခ်ေပးျခင္းက တဖက္သားကို စာနာစိတ္မရွိ တကိုယ္်ကာင္းဆန္တယ္လို႔ထင္မွတ္ျပီး ခံပ်င္းက်တယ္။ မီးအျပိဳင္ထိုးတယ္။ ကပ္မွဖင္နဲ႔ရိုက္။ အခုကားၾကီးေတြက ေခါင္းခ်ဳိးလို႕လြယ္ေတာ့ ပိုသတိထားရတယ္။ ဒီလိုပါပဲေရွကားကိုေက်ာ္ခ်င္ရင္ ဟြန္းတီးျပီးေက်ာ္တက္တာထက္ မီးေတာက္တက္တာပိုေကာင္းတယ္။ ေသခ်ာတယ္။ ဟြန္းက ၾကားခ်င္မွ ၾကားမွာ။ တံခါးပိတ္ေမာင္းတဲ႔အခါမ်ိဳး။ မီးက ေနာက္ၾကည္႔မွန္က တဆင့္ ကားေမာင္းသူရဲ႕ မ်က္စိထဲတန္းဝင္လာတယ္။ ေရွ႕ကားကို မီးနဲ႔အခ်က္ေပးပါ။ ေရွ႕ကားက မီးနဲ႕ျပန္အခ်က္ျပပါမယ္။ ညာဖက္ကိုျပျခင္းကေက်ာ္ပါ။ ရွင္းတယ္။ ဘယ္ဘက္က ကပ္ေနပါ။ မရွင္းေသးပါ။ မီးအရည္အတြက္နဲ႔ ေရွ႕ကား ဘယ္ႏွစ္စီးရွိတယ္လို႕ျပႏိုင္ပါေသးတယ္။ အေလ့အထေကာင္းေလးပါ။
ဆီးဂိမ္းမွာ ပံုစံခြက္ထဲ အတင္းထိုးမထည့္ပါနဲ႕။ ဒါျမန္မာ့စိတ္ရင္းပါ။ သူ႕အရပ္နဲ႕သူ႕ဇာတ္ပါ။ ေျခာက္လမ္းသြားေတြေပၚလာရင္။ လမ္းေတြေကာင္းေအာင္ျပင္လိုက္လို႕ ဒီစနစ္ေလးေပ်ာက္သြားရင္ေတာင္ ဒီဓေလ့ေကာင္းကို အမွတ္ရေနအံုးမွာပါ။ ေစတနာရယ္ စာနာမွဳ႕ရယ္မရွိလို႕ စည္းကမ္းေပၚလာတာလို႔ထင္တယ္။ ေစတနာမရွိရင္ စည္းကမ္းေတာ့ရွိရမယ္။ ေစတနာမဲ့ျပီး စည္းကမ္းမရွိတာကေတာ့ ပတ္ဝန္းက်င္ ပ်က္စီးေစတယ္။ ေစတနာကို အလြဲသံုးတဲ့သူေတြရွိလာႏိုင္တယ္။ စုေပါင္းအားနဲ႔အႏိုင္ယူပါ။ ေစတနာကို စည္းကမ္းနဲ႔ေပါင္းစပ္ေတာ့ ပိုမိုခိုင္မာလာတယ္။ စည္းကမ္းေၾကာင့္ေစတနာမပ်က္ မကြက္ေစသင့္ပါ။ ေစတနာ အေဝးေျပးလမ္းမ မန္းေလးလမ္း။ စည္းကမ္းေကာင္းႏိုင္ငံၾကီးေတြမွာ။ ေစတနာမရွိ စည္းကမ္းမေကာင္းတာေတြက ရန္ကုန္မွာ။ ကားအဆမတန္မ်ားလာတယ္။ ယာဥ္ေမာင္းအသစ္ေတြတိုးလာတယ္။ စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးအားနည္းတယ္။ သူ႔အရပ္နဲ႔သူဇာတ္။ ေဒသန္တရ ဗဟုသုတနည္းတယ္။ တကိုယ္ေကာင္းဆန္တဲ့ခံယူခ်က္ေတြေလ်ာ့ခ်ရမယ္။ ေစတနာ မရွိတဲ့သူေတြက စည္းကမ္းနဲ႕တင္းက်ပ္တယ္။ ျပီးမွေစတနာ ထပ္ေလာင္းတယ္။ ေစတနာ စာနာမွဳ႕ရွိတဲ႔ ငါတို႔တေတြကို စည္းကမ္းထဲ ထိုးထည့္တယ္။ ျပီးေတာ့ စည္းကမ္းအေၾကာင္းျပ လုပ္စားတယ္။ စည္းကမ္းဆိုတာ လိုက္နာရမယ္လို႕ယူဆတယ္။ မလိုက္နာရင္လည္း ရတယ္။ လူစြမ္းေကာင္းေတြေပၚလာတယ္။ သူေတာ္ခ်င္းခ်င္း ေပါင္းဖက္မိတယ္။ ၾကာလာေတာ့ ခံရပါမ်ားေတာ့ ေလကီသားေတြလည္းမွားၾကည့္ၾကေတာ့တယ္။ တခါရတယ္။ တခါမိတယ္။ လြတ္ေကာင္းလြတ္ႏိုင္တယ္။ လ်င္သူစားစတမ္းျဖစ္လာတယ္။ စည္းကမ္းပ်က္ ေစတနာမဲ့ေတြ တကိုယ္ေကာင္းဆန္ လူတန္းစားေတြထြက္လာတယ္။ စည္းကမ္းခ်တာက လြယ္ပါတယ္။ လိုက္နာႏိုင္ေအာင္ လုပ္ဖို႕ခက္ပါတယ္ ေစတနာရွိေအာင္လုပ္ဖို႔ပိုမိုခက္ခဲပါတယ္။ ယိုးဒယား ဟြန္းမတီးရအေၾကာင္းထည့္ေျပာပါတယ္။ ဂီယာရယ္၊ မီးေတာက္တာရယ္၊ ပတ္ဝန္းက်င္လွဳပ္ရွားမွဳ႕ရယ္၊ ကြမ္းဝါးတာရယ္၊ အေဖၚ။

No comments:

Post a Comment