စိစစ္ၾကပ္မတ္ျခင္း
စာေမးပြဲျဖင့္ သင္ခန္းစာသင္ယူျခင္းကို အဆံုးသတ္ၾကပါတယ္။ စာေမးပြဲပံုစံမ်ားကို ေလ့လာၾကမွာျဖစ္ၿပီး စာေမးပြဲနဲ႔ပတ္သတ္တဲ့ ထင္ျမင္ခ်က္အယူအဆအမွား အမွတ္မွားတာေတြကိုလဲ စစ္ေဆးၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဦးစြာ ေမးခြန္းလွည့္တယ္ဆိုတဲ့ စကားက အမ်ားသံုးေနၾကတဲ့ စကားလံုးေလးပါ။ ေမးခြန္းေတြ တစ္ႏွစ္ထက္ တႏွစ္မထပ္ဖို႔ေဆာင္႐ြက္ဖို႔လိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေမးခြန္းမလွည့္တာေတြ႔ရင္ ေျပာျပေပးပါ။ ေမးခြန္းမလွည့္ရင္ ေမးခြန္းေတြ ထပ္ေနမွာေပါ့။ ေမးခြန္းလွည့္ရာမွာ စာသားလဲျခင္း၊ ပံုစံနဲ႔ အမွတ္ပမာဏလဲျခင္း၊ အေၾကာင္းအရာလဲျခင္း၊ လုပ္ငန္းပံုစံလဲျခင္းေတြမွာ စာသားလဲျခင္းက အလြယ္ဆံုးပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ေမးခြန္းလွည့္ကို လွည့္ရပါမယ္။ ဘာေၾကာင့္ေမးခြန္းလွည့္တာကို မေျဖႏိုင္တာလဲဆိုေတာ့ ဒါက်က္ ဒါေမး ဒါေျဖေၾကာင့္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ စဥ္းစားေတြးေခၚမွဳ႔အားနည္းေနလို႔ျဖစ္ရတာပါ။ သင္ၾကားပို႔ခ်သူ (သို႔) ပို႔ခ်ေသာ စနစ္မွားယြင္းေနတာေၾကာင့္ျဖစ္ရတာပါ။ ၾကပ္မတ္စိစစ္ျခင္းမွားယြင္းတာ မဟုတ္ဘဲ သင္ၾကားပို႔ခ်တဲ႔ ေဆာင္႐ြက္တဲ့ပံုစံမွားယြင္းေနတာျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီမွာ ျဖစ္ပြားရျခင္းအေၾကာင္းအရင္းထဲမွာ ၾကပ္မတ္စိစစ္ျခင္းကို မွန္မွန္ကန္ကန္အသံုးမျပဳပဲ အသံုးခ်ထားတာေၾကာင့္ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
ေမးခြန္းလိုက္တယ္။
ေမးခြန္းခ်သင္တယ္။
ေမးခြန္းေပါက္တယ္။ သိကၡာရွိတဲ့ ကိုယ္က်င့္တရားကို ျမတ္ႏိုးတန္ဖိုးထားသူေတြအတြက္ ဒီလိုျဖစ္ပြားမွာကို အေၾကာက္ဆံုးျဖစ္ေပမဲ့ ရိကၡာနဲ႔လဲမဲ့သူေတြအတြက္ ဂြင္တစ္ခုပါပဲ။ စားေပါက္တစ္ခုပါပဲ။ မူဝါဒေၾကာင့္ ေအာင့္သီးေအာင့္သက္နဲ႔လုပ္ခဲ့ရလို႔ အသားက်ေနလို႔ ဆိုတာေတြကိုေတာ့ ေက်ာ္ျဖတ္ဖို႔အားယူ အခ်ိန္ယူၾကရမယ္ထင္ပါတယ္။
စာေမးပြဲစိစစ္တဲ့အဖြဲ႔ေတြအေနနဲ႔ႏွစ္မိ်ဳး ႏွစ္စားရွိပါတယ္။ အၾကမ္းအားျဖင့္ အသိမ်ားတာကေတာ့ ၁။ ေက်ာင္းစစ္ ၂။ အစိုးရစစ္တို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။
ဒီစနစ္ႏွစ္ခုအနက္ သင္ၾကားသူကိုယ္တိုင္ေမးခြန္းထုတ္ရတဲ့အခါ (သို႔) သင္ၾကားသူနဲ႔ေမးခြန္းထုတ္တဲ့သူေတြ အၾကားနားလည္မွဳရသြားတဲ့အခါ အရည္အေသြးထက္ လူကိုဦးစားေပးတဲ့ အေျခအေနဖန္တီးေပးလိုက္ရတဲ့ အေျခအေနေတြက မ်ားလာတဲ့အခါ
ေက်ာင္းစစ္က လြယ္တယ္။ အစိုးရစစ္က ခက္တယ္။ အေၾကာင္းက ကိုယ့္ေက်ာင္းသားအတြက္ ကိုယ္တိုင္ေမးခြန္းထုတ္တာပါ။ ေလ်ာ့ေလ်ာ့ေပါ့ေပါ့နဲ႔ ေမးလို႔ ရတယ္။ အစိုးရစစ္အေနနဲ႔ တစ္ေက်ာင္း၊ တဂါထာအျဖစ္ဖို႔ဆိုတာထက္ တေျပးညီ မေလ်ာ့မေပါ့ တိတိက်က်ေမးခြန္းထုတ္ရတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ အစိုးရစစ္က ေက်ာင္းစစ္ထက္ပိုမိုေကာင္းမြန္ၿပီး အာမခံခ်က္ေတြပါ။
ေနာက္တစ္ခုက ဘီစီစစ္။ တကယ္ေတာ့ ဘီစီစစ္တယ္ဆိုတာထက္ ဘီစီက ခန္းမေစာင့္တာပါ။
အခန္းေစာင့္တယ္ဆိုလို႔ ကိုယ္တိုင္ေစာင့္တာရယ္ အျပင္က ေခၚၿပီးေစာင့္တာရယ္။
အေၾကာင္းကေတာ့ ေမးခြန္းထုတ္တာ၊ အမွတ္ျခစ္တာ၊ ေအာင္စာရင္းအတြက္ ျပဳစုတာေတြကို တျခားအဖြဲ႔အစည္းေတြ ေဆာင္႐ြက္တာပါ။ ဘီစီက အရည္အေသြးကို အာမခံတာမဟုတ္ပါဘူး။ စာေမးပြဲေျဖဆိုရာမွာ အစဥ္ေျပေအာင္ စီစဥ္ေဆာင္႐ြက္ေပးတာပါ။
တကၠသိုလ္က စစ္ေဆးျခင္းနဲ႔ ပညာေရးဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းေတြက ေမးခြန္းေတြထုတ္တာဆိုျပီး ႏွစ္မ်ိဳးထပ္ခြဲႏိုင္ပါတယ္။
တကၠသိုလ္ဘုတ္အဖြဲ႕က
ပညာေရးဆိုင္ရာအဖြဲ႔အစည္းအတြက္ ၾကပ္မတ္တဲ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြကို ေလးစားလိုက္နာရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေက်ာင္းတြင္း စိစစ္သူနဲ႔ ေက်ာင္းက ခန့္တာမဟုတ္တဲ့ ျပင္ပက ေ႐ြးခ်ယ္ထားတဲ့
အကုန္မစိစစ္ႏိုင္တဲ့အတြက္ ေ႐ြးေကာက္တဲ့အခါ ဘယ္လိုေ႐ြးၾကသလဲဆိုတာက
စာေမးပြဲ နတ္ႀကီးတယ္ဆိုတာက ကိုယ္ေစာင့္နတ္က ငယ္ၿပီး အားမရွိလို႔ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လို႔သာ ကိုယ္ေစာင့္နတ္ေတြ အားႀကီး သန္မာေနေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရင္ စာေမးပြဲေစာင့္နတ္ကို ႏိုင္မွာေသခ်ာပါတယ္။ ေနာက္ထပ္စာသားေလးက နတ္တင္မွ နင္တက္မယ္။ နတ္မတင္ရင္ အစဥ္မေျပႏိုင္ပါဘူး။
စာေမးပြဲလို႔ဆိုရင္ စာေမးပြဲစိစစ္တဲ့အဖြဲ႔၊ စာေမးပြဲအမ်ိဳးအစား၊ ေမးခြန္းအမိ်ဳးအစား၊ ေမးခြန္းစာသားအမိ်ဳးအစားမ်ားကို ေလ့လာၾကရေအာင္ပါ။ ပထမဆံုးအေနနဲ႔
ေမးခြန္းႀကိဳပို႔ေပးထားလို႔ ေမးခြန္းေပါက္တာ။
ေမးခြန္းပံုစံ
မေျဖမေနရနဲ႔ ေ႐ြးခ်ယ္လို႔ရတဲ့ ေမးခြန္းေတြ
တစ္မွတ္တန္ေမးခြန္း
ေလးမွတ္တန္ေမးခြန္း
စသည္ျဖင့္ အမွတ္ေတြနဲ႔ အၾကမ္းအားျဖင့္ ခြဲျခားတက္ၾကပါတယ္။
ေမးခြန္းအမ်ိဳးအစား
Type of Tests
1) Objective test (True or False) ဓမၼဒိဌာန္
2) Multiple choice test (Multiple-choice question) မွန္တာေ႐ြးပါ။
3) Matching test တူရာေ႐ြးေးပါ။
4) Fill in the blank ကြက္လပ္ျဖည့္ပါ။
5) Open book စာအုပ္ယူခြင့္ရတဲ့ ေမးခြန္း
6) Essay test (Short-answer question) အက္ေဆးပံုစံေမးခြန္း
7) Assignment စာတမ္းျပဳစုျခင္း
8) Dissertation or Project ပေရာဂ်က္ သို႔ စာတမ္းတို
9) Case Study
အသံုးမ်ားတဲ့ ေမးခြန္းအမ်ိဳးအစားမ်ားက
ဓမၼဒိဌာန္၊ အက္ေဆးပံုစံေမးခြန္းေတြမွာ ( ေမးခြန္းတိုနဲ ေမးခြန္းရွည္)၊ ေက့(စ) နဲ႔ စာအုပ္ယူလို႔ရတဲ့ ေမးခြန္းပံုစံေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ဓမၼဒိဌာန္ရဲ႔ အဓိပၸါယ္ Objective type ဟာ Subjective type သို႔ ပုဂၢလဒိဌာန္မဟုတ္ပါဘူး။ နံၾကားေထာက္ေျဖဆိုေနတာေတြ႔ေနရေတာ့ ရည္႐ြယ္ခ်က္နဲ႔ လက္ေတြ႔ ေဆာင္႐ြက္ေနတာလြဲမွားေနပါတယ္။
စာတမ္းျပဳစုခိုင္းတာကလည္း ကိုယ္တိုင္လုပ္ကိုင္ေဆာင္႐ြက္ၿပီး နားလည္သေဘာေပါက္ေစခ်င္တာပါ။ ကိုယ္တိုင္ျပဳစုတာ မဟုတ္ဘဲ ကူးခ်ျခင္း။ ေရးခိုင္းျခင္းကလည္း ေကာင္းမြန္တဲ့ ရည္႐ြယ္ခ်က္ေတြကေန ေသြဖယ္သြားေနပါတယ္။
GMAT ကေတာ့ ဒီပလိုမာ၊ ဒီဂရီေပးဖို႔မဟုတ္ပဲ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မွန္၊ မမွန္နဲ႔ ေတြးေခၚစဥ္းစားဥာဏ္ကိုသာ စိစစ္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ နံၾကားေထာက္တဲ့သူေတြအတြက္ အမွတ္ေပးစဥ္းမ်ဥ္းနဲ႔ ထိန္းညွိထားပါတယ္။ မွန္ရင္ တစ္မွတ္ေပးမယ္။ မွားရင္တစ္မွတ္ေလ်ာ့မယ္။ ဥာဏ္ႀကီးရွင္မဟုတ္ဘဲ ဥံဳဖြေတြအတြက္ အမွန္အကုန္ျခစ္၊ အမွားအကုန္ျခစ္၊ ကံေကာင္းရင္ ေလးဆယ္တင္ရင္ေအာင္ၿပီ။ ဒါကၾကပ္မတ္တဲ့ ပံုစံမွားေနတာပါ။ GMAT အတိုင္းသာ အမွတ္ေပးရရင္… အကုန္…
ဓမၼဓိဌာန္နဲ႔ ေမးခြန္းတိုေတြက ကြာျခားပါတယ္။ ေမးခြန္းတိုနဲ႔ ေမးခြန္းရွည္ကြာျခားပါတယ္။
ေမးခြန္းရွည္နဲ႔ စာအုပ္ယူေျဖလို႔ရတာေတြက ရည္႐ြယ္ခ်က္ေတြ မတူပါဘူး။
ေမးခြန္းစာသား။
ေမးခြန္းေျဖဆိုရာမွာ ေျဖခ်င္တာေျဖရမွာထက္ ေမးတာသာေျဖရမွာ။
ေျဖဆိုႏိုင္ဖို႔ ေမးခြန္းနားလည္မွ ျဖစ္ပါတယ္။
သေဗၺသတၱာ၊ ကံမၼသကာ
No comments:
Post a Comment