အဖြဲ႔အစည္းရဲ႔ ဓေလ့ကို ပံုေဖၚႏိုင္တဲ့ အခ်က္ေတြကို ဆက္လက္ေဆြးေႏြးခ်င္ပါတယ္။
နံပါတ္ ၁ ကေတာ့ အဖြဲ႔အစည္းရဲ႔ ရပ္တည္ခ်က္၊ ဦးတည္ခ်က္လမ္းစဥ္ပါ။ ဒါက အဖြဲ႔၀င္ေတြရဲ႔ ေဆာင္ရြက္ပံုေတြကို ျပဳမူပံုေတြကို လႊမ္းမိုးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဖြဲ႔အစည္းမွာ ရပ္တည္ခ်က္ေဆာင္ပုဒ္ေတြကို လူတိုင္းသိရွိ နားလည္ လိုက္နာႏိုင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္သင့္ပါတယ္။
ေနာက္တခ်က္က အဖြဲ႔အစည္းအတြင္းမွာရွိတဲ့ လူေတြရဲ႔ စြဲျမဲေနတဲ့ အက်င့္စရိုက္အျပဳအမူေလးပါ။ ရပ္တည္ခ်က္ေတြ ဘယ္လိုပဲေရးထားေရးထား။ မလိုက္နာဘဲ ဟန္ျပသက္သက္ျဖစ္ေနတဲ့အဖြဲ႔အစည္းေတြမွာ အက်င့္ဆိုးေတြ ကူးဆက္ႏိုုင္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခုက အဖြဲ႔အစည္းရဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားပံုနဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ရဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ပံုစံတို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအခ်က္ေတြေပၚအေျခခံျပီး အဖြဲ႔အစည္းကို (၁) အေမ့ခံ၊ (၂) ေနာက္က်န္ (၃) လက္ေတြ႔ဆန္နဲ႔ (၄) လက္ဦးေနတဲ့အဖြဲ႔အစည္းဆိုျပီး နာမည္ေပးခ်င္ပါတယ္။
အေမ့ခံအဖြဲ႔အစည္းမ်ား။
အဖြဲ႔အစည္းေတြအေနနဲ႔လည္း ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ စားသံုးသူေတြကို ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြကို လစ္လွဴရွဳျပီး ငါတေကာေကာေနတဲ့အဖြဲ႔အစည္းေတြရွိေနႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီအဖြဲ႔အစည္းေတြကို Passive လို႔အမည္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ လစ္လ်ဴရွဳေနတဲ့လုပ္ငန္းေတြမျဖစ္ဖို႔အေရးၾကီးပါတယ္။
ေနာက္က်န္အဖြဲ႔အစည္းမ်ား။
ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ေျပာင္းလဲေနတဲ့ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ စားသံုးသူေတြရဲ႔ လိုလားခ်က္၊ ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြကို အခ်ိန္ၾကာမွ ျဖည့္စည္းေပးတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြကို Reactive လို႔ အမည္ေပး ကင္ပြန္းတက္ခ်င္ပါတယ္။ ဘာလုပ္လုပ္ ေနာက္ကပဲ၊ ေနာက္က်ျမဲပါ။ ဒီအဖြဲ႔အစည္းေတြလဲ သခၤ်ိဳင္းေျခတစ္လွမ္းနင္းေနတဲ့လို႔ တင္စားရင္ လြန္မယ္မထင္ပါဘူး။
လက္ေတြ႔ဆန္အဖြဲ႔အစည္းမ်ား။
ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ အခ်ိန္နဲ႔တေျပးညီ တုုံ႔ျပန္ေနတဲ့အဖြဲ႔အစည္းေတြပါ။ ေျပာင္းလဲေနတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ကို မ်က္ေျခအျပတ္မခံဘူး။ စားသံုးသူေတြရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ကို ေန႔မဆိုင္း ညမဆိုင္းျဖည့္စည္းေပးေနတယ္။ ျပိဳင္ဖက္ေတြရဲ႔ ထိုးႏွက္ခ်က္ေတြကို အခ်ိန္ျပည့္ မ်က္ေစ့ေဒါက္ေထာက္ၾကည့္ေနတယ္။ လက္ေတြ႔ဆန္တယ္။ လက္ေတြ႔ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြလို႔ဆိုခ်င္ပါတယ္။ Experiential အဖြဲ႔အစည္းေတြပါ။
လက္ဦးေနတဲ့အဖြဲ႔အစည္းမ်ား
ေနာက္ဆံုးတစ္ခုကေတာ့ တင္ၾကိဳေနတဲ့အဖြဲ႔အစည္းေတြပါပဲ။ အျမဲေရွ႔ကေနတယ္။ စားသံုးသူရဲ႔ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ေလ့လာစူးစမ္းေဖၚထုတ္ဖို႔ ၾကိဳးစားရင္း ေျပာင္းလဲမွဳကို ဦးေဆာင္ေနတယ္။
နံပါတ္ ၁ ကေတာ့ အဖြဲ႔အစည္းရဲ႔ ရပ္တည္ခ်က္၊ ဦးတည္ခ်က္လမ္းစဥ္ပါ။ ဒါက အဖြဲ႔၀င္ေတြရဲ႔ ေဆာင္ရြက္ပံုေတြကို ျပဳမူပံုေတြကို လႊမ္းမိုးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဖြဲ႔အစည္းမွာ ရပ္တည္ခ်က္ေဆာင္ပုဒ္ေတြကို လူတိုင္းသိရွိ နားလည္ လိုက္နာႏိုင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္သင့္ပါတယ္။
ေနာက္တခ်က္က အဖြဲ႔အစည္းအတြင္းမွာရွိတဲ့ လူေတြရဲ႔ စြဲျမဲေနတဲ့ အက်င့္စရိုက္အျပဳအမူေလးပါ။ ရပ္တည္ခ်က္ေတြ ဘယ္လိုပဲေရးထားေရးထား။ မလိုက္နာဘဲ ဟန္ျပသက္သက္ျဖစ္ေနတဲ့အဖြဲ႔အစည္းေတြမွာ အက်င့္ဆိုးေတြ ကူးဆက္ႏိုုင္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခုက အဖြဲ႔အစည္းရဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားပံုနဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ရဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ပံုစံတို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအခ်က္ေတြေပၚအေျခခံျပီး အဖြဲ႔အစည္းကို (၁) အေမ့ခံ၊ (၂) ေနာက္က်န္ (၃) လက္ေတြ႔ဆန္နဲ႔ (၄) လက္ဦးေနတဲ့အဖြဲ႔အစည္းဆိုျပီး နာမည္ေပးခ်င္ပါတယ္။
အေမ့ခံအဖြဲ႔အစည္းမ်ား။
အဖြဲ႔အစည္းေတြအေနနဲ႔လည္း ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ စားသံုးသူေတြကို ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြကို လစ္လွဴရွဳျပီး ငါတေကာေကာေနတဲ့အဖြဲ႔အစည္းေတြရွိေနႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီအဖြဲ႔အစည္းေတြကို Passive လို႔အမည္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ လစ္လ်ဴရွဳေနတဲ့လုပ္ငန္းေတြမျဖစ္ဖို႔အေရးၾကီးပါတယ္။
ေနာက္က်န္အဖြဲ႔အစည္းမ်ား။
ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ေျပာင္းလဲေနတဲ့ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ စားသံုးသူေတြရဲ႔ လိုလားခ်က္၊ ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြကို အခ်ိန္ၾကာမွ ျဖည့္စည္းေပးတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြကို Reactive လို႔ အမည္ေပး ကင္ပြန္းတက္ခ်င္ပါတယ္။ ဘာလုပ္လုပ္ ေနာက္ကပဲ၊ ေနာက္က်ျမဲပါ။ ဒီအဖြဲ႔အစည္းေတြလဲ သခၤ်ိဳင္းေျခတစ္လွမ္းနင္းေနတဲ့လို႔ တင္စားရင္ လြန္မယ္မထင္ပါဘူး။
လက္ေတြ႔ဆန္အဖြဲ႔အစည္းမ်ား။
ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ အခ်ိန္နဲ႔တေျပးညီ တုုံ႔ျပန္ေနတဲ့အဖြဲ႔အစည္းေတြပါ။ ေျပာင္းလဲေနတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ကို မ်က္ေျခအျပတ္မခံဘူး။ စားသံုးသူေတြရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ကို ေန႔မဆိုင္း ညမဆိုင္းျဖည့္စည္းေပးေနတယ္။ ျပိဳင္ဖက္ေတြရဲ႔ ထိုးႏွက္ခ်က္ေတြကို အခ်ိန္ျပည့္ မ်က္ေစ့ေဒါက္ေထာက္ၾကည့္ေနတယ္။ လက္ေတြ႔ဆန္တယ္။ လက္ေတြ႔ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြလို႔ဆိုခ်င္ပါတယ္။ Experiential အဖြဲ႔အစည္းေတြပါ။
လက္ဦးေနတဲ့အဖြဲ႔အစည္းမ်ား
ေနာက္ဆံုးတစ္ခုကေတာ့ တင္ၾကိဳေနတဲ့အဖြဲ႔အစည္းေတြပါပဲ။ အျမဲေရွ႔ကေနတယ္။ စားသံုးသူရဲ႔ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ေလ့လာစူးစမ္းေဖၚထုတ္ဖို႔ ၾကိဳးစားရင္း ေျပာင္းလဲမွဳကို ဦးေဆာင္ေနတယ္။
No comments:
Post a Comment