Friday, June 10, 2016

Learning strategy

အခု သင္တန္းတစ္ခုတက္ခ်င္ပါတယ္
သင္တန္းဘယ္လိုေရြးခ်ယ္ရမလဲ
ေျဖဆိုေအာင္ျမင္ေအာင္ ဘယ္လို လုပ္ရမလဲ

မွန္တာ မွန္ေအာင္ လုပ္

ေရြးခ်ယ္ပါ စိတ္ပါပါေစ သူမ်ားတက္တိုင္း သူမ်ား ဆြယ္တိုင္းမတက္ပါနဲ႔
တစ္ခုျပီး တစ္ခု မတက္ပါနဲ႔ စံုေနေအာင္ မတက္ပါနဲ႔ မတက္ဖူးေသးလို႔ မတက္ပါနဲ႔
A little knowledge is dangerous thing
Jack of all trade and master of none.

အလုပ္ဟူသမွ် ဂုဏ္ရွိစြ မဟုတ္ပါဘူး
သမၼာ အာဇီဝက်မွ ဏ္ရွိမွာပါ

တစ္ခုတည္းသာ ေဇာက္ခ်ေလ့လာပါ 
ပိုးသာကုန္ ေမာင္ပံု ေဆာင္းမတက္
be Professional 

သင္တန္းတက္ရင္ 
၁- အဂၤလိပ္စာ ေလ့လာပါ (ဖတ္စာအုပ္ေရာ ေမးခြန္းေရာ အေျဖေရာ)
Terminology - Jargon 

၂- လုပ္ငန္းတစ္ခုနဲ႔ ယွဥ္တြဲေလ့လာပါ
Nation
Industry or Sector 
Local example is acceptable 
Service and Work experience
Industry knowledge and trend 

၃- သီအိုရီမ်ား ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ေလ့လာပါ
Definition and development 
Model

ေက်ာင္းမွာ ေအာင္ျမင္ဖို႔
၁- ေက်ာင္းမွန္မွန္တက္ စာမခက္ 
Absent Management 

၂- ျပင္ဆင္ေလ့လာျပီးမွ အတန္းတက္ပါ
Empty hand and empty head 

၃- စာသင္ခန္းအတြင္း တက္ၾကြစြာပါဝင္ ေဆြးေႏြးပါ
Spoon feeding and Parrot learning - 
Taking service from Hair cut and in the class room -
Co-worker Co-facilitator 

ေမးခြန္းေမးပါ မရွက္ပါနဲ႔
make as much as possible in the class room in the simple way
You can make mistakes in the class room not outside
When you ask a question, you will be fool for five minutes, if you do not, you will be for life long

အိမသမိန္စပဏ ေ၀ယ်ာကရဏသမိန္        ဓမတ္စၾကာ
ရူပံ နိစ္စံ ဝါ အနိစ္စံဝါတိ 
အနိစ္စ ဘန္ေတ     အနတိတလက္ခဏသုတ္ 

၄- စာဖတ္ျပီး မွတ္စုထုတ္ပါ
Manual ဖတ္စာအုပ္
Reference ရည္ညႊန္းကိုးကား
Current cases လက္ရွိျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြကို ေလ့လာေနပါ မ်က္ေျခအပ်က္မခံပါနဲ႔
Go Library - အိမ္ဦးနဲ႔ ၾကမ္းျပင္
How to read efficiently 
How to take notes 

၅- စာလုပ္ေသာ အဖြဲ႔ႏွင့္ ေပါင္းပါ ဘီဝမ္း
Culture    စာဖတ္ပါ
လက္ဖက္စားေကာင္းတယ္ ေနာက္ေန႔ စာလာဖတ္အံုးမယ္

၆- စာစစ္သူမ်ားရဲ႕လိုအပ္ခ်က္ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မ်ားကို သိပါ
Past paper ေမးခြန္းေဟာင္းေလ့လာပါ
Learning Outcome မ်ားကို ေလ့လာပါ

၇- ေမးခြန္းပံုစံကို နားလည္ပါ
Compulsory မေျဖမေနရ
ေမးခြန္းအပိုင္းေတြကို သိရမယ္ အပိုင္း က အပိုင္း ခ

တစ္ပုဒ္က်န္ခဲ့တာ 
ေမ့သြားတာ (အျမင္မေကာင္းဘူး) အထင္ေသးႏုိင္တယ္
သွ်မ္းတယ္ေပါ့
ဘာပဲေျပာေျပာ ရလဒ္က မေကာင္းဘူး

ေမးတာပဲ ေျဖပါ ေမးခြန္းျပန္ေရး ေလးဆယ္ေပး

အခ်ိန္ကို အခ်ိဳးခ်ေျဖရမယ္
ေျဖဆိုခ်ိန္ ဘယ္ေလာက္ရလဲ
ေျဖဆိုရမဲ့ ေမးခြန္း ဘယ္ႏွစ္ခု ရွိလဲ
တစ္ပုဒ္ ဘယ္ႏွစ္မွတ္ ေပးလဲ

ဓမ္မဒိဌာန္ေမြးခြန္း Subjective and Objective type question

Negative Marking - Negative points for incorrect answers
နံၾကားေထာက္ေျဖ 
အကုန္အမွန္ အကုန္အမွား
ပန္းထိမ္မတက္ခင္ ေရႊခိုးသင္ေနသလိုပါပဲ

ေမးခြန္းလွည့္တယ္
ျပင္ျပင္ဆင္ဆင္
ေမးခြန္းကို နားလည္မွေျဖပါ
ေမးခြန္းကို ေသေသခ်ာခ်ာဖတ္ပါ
ဘာကို ေမးတာလဲ
ဘယ္လိုေမးတာလဲ (Key Words)
ဘယ္လိုေနရာမ်ိဳးလဲ 
ေမးခြန္းတစ္ခုမွာ ေမးခြန္းဘယ္ႏွစ္ရွိလဲ
ဘယ္ႏွစ္မွတ္ေပးတာလဲ

၈-  စာဖတ္ရန္ေနရာ ျပင္ဆင္ပါ
Learning Style မိမိရဲ႔ စာေလ့လာတဲ့ပံုစံကို သိပါ
အခ်ိန္ကိုသိပါ
စကၤာပူ

ျမင္ Visual 
ၾကား Auditory 
လုပ္ေတြ႔လုပ္ေဆာင္တယ္ Kinesthetic style 

ကြန္ျဖဴးရွပ္(စ)

ဥာဏ္ေကာင္းတယ္ 
သားၾကီးက စာေအာ္က်က္ေနတယ္
သားငယ္က အိပ္ေနတာ 
အိပ္တဲ့ အေကာင္က စာရျပီး က်က္တဲ့သူက စာမရဘူးေလ

ထမင္းစားရင္ ဆာမွ စားတာ ေကာင္းတယ္
စာလဲ ဒီလိုပါပဲ စာ လာတဲ့ အခ်ိန္မွ က်က္ပါ
က်ေနာ္ဆိုရင္ မနက္ခင္း ေစာေစာ ထ စာ က်က္ေလ့ရွိတယ္
အရင္ကေတာ့ ေက်ာက္ေျမာင္းထဲမွာ စာက်က္သံေတြ အျပိဳင္ပဲ
ေန႔စဥ္က်က္ပါ

တခ်ိဳ႔ဆို စာကို သီခ်င္းလုပ္သင္တယ္
အတိုေကာက္ေတြ မွတ္တယ္

ျမင္မွဆိုရင္ ခ်ေရး ခ်ေရး
Mind-Mapping - ဟန္ေဝဆက္ -

Vocational အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္း ပညာေတြကေတာ့ လက္ေတြ႔ Practical လုပ္ၾကရပါတယ္
Study Tour - Site Visit - Exchange Program 

၉- အကူအညီေစာေစာ ေတာင္းပါ

၁၀- စာသင္ခန္း အတြင္းသာမက ဖတ္စာအုပ္သာမက စာသင္ခန္းျပင္ပ ပတ္၀န္းက်င္မွပါ ေလ့လာပါ

ေမးခြန္းေသခ်ာဖတ္ပါ
Explanation - Examples - Examine - Enterprise 
ရွင္းျပပါ ဥပမာေပးပါ သံုးသပ္ပါ 

ဆရာေတြျပင္ဆင္ဖို႔
၁- သူတို႔ အေကာင္းဆံုးေလ့လာ က်က္မွတ္သည့္ နည္းလမ္းမ်ားကို ေလ့လာပါ
၂- ရႏိုင္သမွ် အရင္းအျမစ္မ်ားကို အစြမ္းကုန္ အသံုးခ်ကာ အခြင့္အလမ္းမ်ား ရယူႏိုင္ရန္
၃- သင္ၾကားေလ့လာမွဳႏွင့္ လုပ္ငန္းခြင္ ေအာင္ျမင္ႏိုင္မွဳမ်ားကို ဆက္စပ္ျပပါ
၄- အေတာ္ဆံုးေက်ာင္းသားတစ္ဦးအျဖစ္သာမက အေကာင္းဆံုး လူေဘာင္ကို အကိ်ဳးျပဳႏိုင္သူ တစ္ဦးျဖစ္ေအာင္ ေမြးျမဴျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ရန္
၅- စာခ်ည္းသက္သက္သာမက လက္ေတြ႔က်ေသာ သင္ၾကားနည္းစနစ္မ်ားျဖင့္ ေပါင္းစပ္ သင္ၾကားရန္

No comments:

Post a Comment