စီးပြားေရးေဆာင္ရြက္ရာမွာ
ခ်မွတ္က်င့္သံုးၾကတဲ့
မူ၀ါဒေတြ ရွိပါတယ္။
ပထမေတာ့ မ်ားမ်ားထုတ္ႏိုင္မွျဖစ္မယ္။ ကုန္က်စားရိတ္သက္သာရမယ္။ ေနရာအႏွံေရာင္းရမယ္ဆိုတဲ့
အခ်က္ေတြကုိ ဆြဲကိုင္ျပီး (1) Production
Orientation ထုတ္လုပ္မွဳဦးစားေပးမူ၀ါဒကို က်င့္သံုးခဲ့ၾကတယ္။
ေနာက္ေတာ့ ထုတ္လုပ္မွဳ႔ကေန (2) Product Orientation ထုတ္ကုန္ဦးစားေပး မူ၀ါဒကို ေျပာင္းလဲက်င့္သံုးလာၾကတယ္။ ေစး်ေပါေပါနဲ႔ အေရအတြက္ မ်ားမ်ားထုတ္လုပ္ေနမဲ့အစား (မ်ားမ်ားေရာင္းျပီး အျမတ္ပါးပါးယူမဲ့အစား) နည္းနည္းနဲ႔ေကာင္ေကာင္းေရာင္းမယ္။ ေစ်းၾကီးၾကီးတင္ထားတဲ့မူ၀ါဒကို ေျပာင္းလဲ က်င့္သံုးလာၾကတယ္။ အရည္အေသြးေကာင္းရင္ တက္ႏိုင္တဲ့လူေတြ ေစ်းၾကီးၾကီးေပး၀ယ္မယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆနဲ႔ စီးပြားေရးကို လုပ္ကိုင္ၾကတယ္။
ေနာက္ေတာ့ ေစ်းပဲေပါေပါ။ အရည္အေသြးေကာင္းျပီး ေစ်းပဲၾကီးၾကီး ေရာင္းႏိုင္မွရမယ္ဆိုျပီး အေရာင္းသမားေတြကို တြန္းတြန္းတိုက္တိုက္ေရာင္းခုိင္းတဲ့အယူအဆကို (၃) Sales Orientation အေရာင္းဦးစားေပးမူ၀ါဒအျဖစ္ သတ္မွတ္ၾကတယ္။ ေရာင္းႏိုင္မွ ျဖစ္မယ္ေပါ့။
ေနာက္ဆံုးအယူအဆတစ္ခုနဲ႔ ေခတ္စားေနတဲ့ စီးပြားေရးအယူအဆတစ္ခုကေတာ့ ကိုယ့္ဖက္က မၾကည့္ဘဲ စားသံုးသူဦးစားေပးမူ၀ါဒကိုက်င့္သံုးတဲ့ (4) Marketing Orientation ေစ်းကြက္ေဖၚေဆာင္ေရး အယူအဆပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ေပါေပါ။ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းတယ္ပဲဆိုဆို ဘယ္ေလာက္တိုက္တြန္းတြန္း ကိုယ့္အၾကိဳက္မေတြတဲ့ ပစၥည္းဆိုရင္ ၀ယ္မွာမဟုတ္ဘူး။ အစဥ္မေျပဘူး။ ဒါေၾကာင့္ စားသံုးသူမၾကိဳက္တဲ့ ကုန္ပစၥည္းဟာ သက္ဆိုးမရွည္ဘူး။ ၾကာရွည္မေအာင္ျမင္ႏိုင္ဘူး။ စားသံုးသူလဲ ၾကိဳက္ရမယ္။ ေရာင္းတဲ့သူလဲ ျမတ္စြန္းရမယ္ ဆိုတဲ့ အယူအဆကို ကိုင္ဆြဲထားတဲ့ ေစ်းကြက္ေဖၚေဆာင္ေရးဟာ စီးပြားေရးသမားေတြရဲ႔ လက္သံုးစကားျဖစ္လာတယ္။ ႏုတ္က မခ် ႏုတ္တိုက္ရြရြ ရြက္ဆိုၾကတဲ့ ဂါထာတစ္ခုနီးနီး ျဖစ္လာရတယ္။ ခါေတာ္မီ ဌာနေတြ၊ မန္ေနဂ်ာေတြ ရာထူးေတြနဲ႔ တင္ဆက္လာၾကတယ္။ ေရွ႔ထြက္လာၾကတယ္။
ေစ်းကြက္ေဖၚေဆာင္ေရးရဲ႔ အေကာင္အထည္ေဖၚရမဲ့ လက္နက္ေတြကေတာ့ (ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြကေတာ့) မွတ္သားရ လြယ္ေအာင္ ပီေလးလံုးနဲ႔ ကိုယ္စားျပဳ မွတ္သားခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီပီေလးလံုးကေတာ့ (1) Product ကုန္ပစၥည္း (2) Price ေစ်းႏွဴန္း (3) Place ေရာင္းခ်ရာေနရာ (4) Promotion ေရာင္းအားျမွင့္တင္ျခင္းတို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အစမွာေတာ့ ဒီ ပီေလးလံုးက ေအာင္ျမင္မွဳေတြ ေဆာင္ၾကည္းေပးခဲ့ပါတယ္။
၀န္ေဆာင္မွဳေတြကို ေစ်းကြက္ေဖၚေဆာင္ရာမွာေတာ့ ဒီပီေလးလံုးက အရင္ေလာက္လက္စြမ္းမျပႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေနာက္ထပ္ ထပ္တိုး ပီသံုးလံုးနဲ႔ ဆက္လက္အားျဖည့္ ေဆာင္ရြက္ၾကပါတယ္။ ေနာက္တိုး ပီေတြကေတာ့ (5) People ၀န္ေဆာင္မူေပးသူ (6) Process ေဆာင္ရြက္မွဳ႔ျဖစ္စဥ္ (7) Physical evidence ရုပ္ျဒပ္သက္ေသတို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ၀န္ေဆာင္မွဳလုပ္ငန္းေတြ (သို႔) ၀န္ေဆာင္မွဳေတြနဲ႔ ယွဥ္ျပိဳင္အားထုတ္ရာမွာ ၀န္ေဆာင္မွုုေပးသူရဲ႔ အခန္းဟာ အေရးၾကီးလာျပီး အဆံုးအျဖတ္ ျဖစ္လာပါတယ္။ ေဆးရံုေတြထက္ ဆရာ၀န္ေတြကို အေလးထားၾကသလိုျဖစ္ပါတယ္။ ေအာင္လက္မွတ္ျခင္းအတူတူ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ရတဲ့ ေအာင္လက္မွတ္ ဆိုတာကို ပိုဂရုစိုက္ လာၾကပါတယ္။ ျမင္ႏိုင္တဲ့ ျမင္ရတဲ့ အေဆာက္အဦးေတြ၊ ၀တ္စားထားတဲ့ ရံုး၀တ္စံုေတြ၊ ခမ္းနားမွဳေတြက ၀န္ေဆာင္မွဳ႔ရဲ႔ မွတ္ေက်ာက္ေတြျဖစ္လာပါတယ္။
အခုေခတ္မွာေတာ့ ပီ ခုႏွစ္လံုးဆိုတာ မလံုေလာက္ေတာ့ပါဘူး။ ပီ ၁၀ လံုးျဖစ္သြားပါျပီ။ ေနာက္ထပ္ P သံုးလံုးထပ္တိုးပါတယ္။ (8) Political Power (9) People Opinion and (10) Partners တို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။
(၈) Political Power ႏိုင္ငံေရးအာဏာ (ခ်မွတ္ျပဌာန္းခ်က္ေတြကို လိုက္နာရပါမယ္။) ေစ်းကြက္ေဖၚေဆာင္သူေတြ ေလးစားလိုက္နာရမဲ့
စည္းမ်ဥ္းဥပေဒေတြကို လိုက္နာၾကရပါမယ္။
(၉) Public Opinion လူထုုအျမင္ (ဆိုရွယ္မီဒီယာတြင္က်ယ္စြာ
သံုးစြဲေနတဲ့ေခတ္ၾကီးမွာ လူထုရဲ႔ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ေတြကို အရင္ကထက္ပိုုမို အေလးထားဖို႔
လိုအပ္လာပါတယ္။ မဟုတ္ရင္ ေနာက္ဆက္တြဲေတြကို ရင္ဆိုင္ၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။)
ေနာက္ဆံုးတစ္ခုကေတာ့ (၁၀) Partner လက္တြဲေဖၚ (ကိုယ္လုပ္ငန္းနဲ႔ ဆက္စပ္လုပ္ကိုင္ေနသူေတြကို
အေလးထားဆက္ဆံရပါမယ္။) အခုေျပာျပခဲ့တဲ့ ပီ ၁၀ လံုးနဲ႔ ကုမၺဏီေတြ၊ အဖြဲ႔အစည္းေတြ၊ လူပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ
ေစ်းကြက္ေဖၚေဆာင္ေရး ကိရိယာေတြျဖစ္တဲ့ အေရာေတြကို မခ္ေတြကို လိုအပ္သလိုေရာစပ္ သံုးဆြဲႏိုင္ခဲ့ရင္
ပိုမိုေအာင္ျမင္ ေကာင္းမြန္တဲ့ လုပ္ငန္းေတြ အဖြဲ႔အစည္းေတြ လူပုဂၢိဳလ္ေတြျဖစ္လာႏိုင္မွာ
ျဖစ္ပါတယ္။
Happy Marketing
No comments:
Post a Comment