Why and which way
Continued to purchased or Patronage
၁. Emotional loyalty
2. Price loyalty
3. Incentivised loyalty
4. Monopoly loyalty
သစၥာရွိတယ္လို႔ ဒဲ့ဘာသာျပန္ၾကေပမဲ့ ဆက္လက္၀ယ္ယူအားေပးတယ္ဆိုရင္ ပိုမွန္ပါမယ္။
ဘာေၾကာင့္ အမွတ္တံဆိပ္တစ္ခုကို ဆြဲဆြဲျမဲျမဲဆက္လက္၀ယ္ယူအားေပးေနၾကသလဲဆိုေတာ့
အေၾကာင္းတစ္ခုေတာ့ရွိပါမယ္။
အမ်ိဳးအစားေလးခုရွိတယ္လို႔ အၾကမ္းဖ်ဥ္းမွတ္သားမိပါတယ္။
၁။ ေစ်းကြက္ရဲ႔ ဖြဲ႔စည္းပံုေၾကာင့္ ေစ်းကြက္မွာ ျပိဳင္ဆိုင္မွဴကင္းလို႔ (မိုႏိုပိုလီ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္းရွိလို႔) ဆက္လက္၀ယ္ယူအားေပးေနျခင္း
၂။ အဖြဲ႔အစည္းရဲ႔ ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္မွဳ႔ေၾကာင့္
- ေစ်းႏွဴန္းသက္သာလို႔
- ေၾကျငာ (သို႔) မက္လံုးမ်ားေၾကာင့္ ဆက္လက္၀ယ္ယူအားေပးေနျခင္း။
၄။ ၀ယ္ယူစားသံုးသူအၾကိဳက္ေတြျခင္း။
- စိတ္ခံစားခ်က္ေၾကာင့္ ဆက္လက္၀ယ္ယူအားေပးေနျခင္း
(က) ျပိဳင္ဖက္လုပ္ငန္းမ်ားထက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္ျခင္း။
(ခ) ၀န္ေဆာင္မွဳ ေကာင္းမြန္ျခင္း
(ဂ) နည္းပညာအရသာလြန္ျခင္း
(ယ) ၀န္ေဆာင္မွဳ႔ေပးသူကို သေဘာက်ျခင္း
(င) အမွတ္တံဆိပ္ကို သေဘာက်ျခင္း
(စ) မိမိလိုအပ္ခ်က္ႏွင့္ ကိုက္ညီျခင္း။
(ဆ) မိမိ၏ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးႏွင့္ ကိုက္ညီျခင္းတို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။
အရင္ထက္စာရင္ အခုေခတ္မွာေတာ့ စားသံုးသူေတြက သစၥာမရွိၾကေတာ့ပါဘူး။ အမွတ္တံဆိပ္တစ္ခုတည္းကို စြဲစြဲျမဲျမဲအားေပးျခင္းဟာ ေလ်ာ့နည္းလာပါျပီ။
ျပိဳင္ဆိုင္မွဳမ်ားလာျခင္းနဲ႔
စားသံုးသူမ်ားရဲ႔ အၾကိဳက္ေျပာင္းလဲလာျခင္း၊
နည္းပညာမ်ားတိုးတက္လာျခင္းတို႔က စားသံုုးသူမ်ား အမွတ္တံဆိပ္တစ္ခုကို ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ၀ယ္ယူအားေပးမွဳနည္းလာတာကို ေတြ႔ရပါမယ္။
တျပိဳင္နက္တည္း ကမၻာ့အမွတ္တံဆိပ္မ်ားရဲ႔ အရွိန္အ၀ါကလည္း တဟုန္တိုးတိုးတက္လာတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ CRM နဲ႔ Branding တို႔က ပိုမိုအေရးပါလာၾကပါတယ္။
အမွတ္တံဆိပ္တစ္ခုကို စြဲစြဲျမဲျမဲအားေပးျခင္းရဲ႔ အဓိကအေၾကာင္းအရင္းကေတာ့ သူ႔ထက္ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ သူ (လုပ္ငန္း၊ အမွတ္တံဆိပ္မေပၚလာေသးလို႔ျဖစ္ပါတယ္။) ဒါေၾကာင့္ အရင္ထက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေအာင္ ျပိဳင္ဖက္မ်ားထက္ ပိုမိုသာလြန္ေနေအာင္ စဥ္ဆက္မျပတ္ၾကိဳးစားအားထုတ္ေနၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
Continued to purchased or Patronage
၁. Emotional loyalty
2. Price loyalty
3. Incentivised loyalty
4. Monopoly loyalty
သစၥာရွိတယ္လို႔ ဒဲ့ဘာသာျပန္ၾကေပမဲ့ ဆက္လက္၀ယ္ယူအားေပးတယ္ဆိုရင္ ပိုမွန္ပါမယ္။
ဘာေၾကာင့္ အမွတ္တံဆိပ္တစ္ခုကို ဆြဲဆြဲျမဲျမဲဆက္လက္၀ယ္ယူအားေပးေနၾကသလဲဆိုေတာ့
အေၾကာင္းတစ္ခုေတာ့ရွိပါမယ္။
အမ်ိဳးအစားေလးခုရွိတယ္လို႔ အၾကမ္းဖ်ဥ္းမွတ္သားမိပါတယ္။
၁။ ေစ်းကြက္ရဲ႔ ဖြဲ႔စည္းပံုေၾကာင့္ ေစ်းကြက္မွာ ျပိဳင္ဆိုင္မွဴကင္းလို႔ (မိုႏိုပိုလီ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္းရွိလို႔) ဆက္လက္၀ယ္ယူအားေပးေနျခင္း
၂။ အဖြဲ႔အစည္းရဲ႔ ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္မွဳ႔ေၾကာင့္
- ေစ်းႏွဴန္းသက္သာလို႔
- ေၾကျငာ (သို႔) မက္လံုးမ်ားေၾကာင့္ ဆက္လက္၀ယ္ယူအားေပးေနျခင္း။
၄။ ၀ယ္ယူစားသံုးသူအၾကိဳက္ေတြျခင္း။
- စိတ္ခံစားခ်က္ေၾကာင့္ ဆက္လက္၀ယ္ယူအားေပးေနျခင္း
(က) ျပိဳင္ဖက္လုပ္ငန္းမ်ားထက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္ျခင္း။
(ခ) ၀န္ေဆာင္မွဳ ေကာင္းမြန္ျခင္း
(ဂ) နည္းပညာအရသာလြန္ျခင္း
(ယ) ၀န္ေဆာင္မွဳ႔ေပးသူကို သေဘာက်ျခင္း
(င) အမွတ္တံဆိပ္ကို သေဘာက်ျခင္း
(စ) မိမိလိုအပ္ခ်က္ႏွင့္ ကိုက္ညီျခင္း။
(ဆ) မိမိ၏ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးႏွင့္ ကိုက္ညီျခင္းတို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။
အရင္ထက္စာရင္ အခုေခတ္မွာေတာ့ စားသံုးသူေတြက သစၥာမရွိၾကေတာ့ပါဘူး။ အမွတ္တံဆိပ္တစ္ခုတည္းကို စြဲစြဲျမဲျမဲအားေပးျခင္းဟာ ေလ်ာ့နည္းလာပါျပီ။
ျပိဳင္ဆိုင္မွဳမ်ားလာျခင္းနဲ႔
စားသံုးသူမ်ားရဲ႔ အၾကိဳက္ေျပာင္းလဲလာျခင္း၊
နည္းပညာမ်ားတိုးတက္လာျခင္းတို႔က စားသံုုးသူမ်ား အမွတ္တံဆိပ္တစ္ခုကို ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ၀ယ္ယူအားေပးမွဳနည္းလာတာကို ေတြ႔ရပါမယ္။
တျပိဳင္နက္တည္း ကမၻာ့အမွတ္တံဆိပ္မ်ားရဲ႔ အရွိန္အ၀ါကလည္း တဟုန္တိုးတိုးတက္လာတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ CRM နဲ႔ Branding တို႔က ပိုမိုအေရးပါလာၾကပါတယ္။
အမွတ္တံဆိပ္တစ္ခုကို စြဲစြဲျမဲျမဲအားေပးျခင္းရဲ႔ အဓိကအေၾကာင္းအရင္းကေတာ့ သူ႔ထက္ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ သူ (လုပ္ငန္း၊ အမွတ္တံဆိပ္မေပၚလာေသးလို႔ျဖစ္ပါတယ္။) ဒါေၾကာင့္ အရင္ထက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေအာင္ ျပိဳင္ဖက္မ်ားထက္ ပိုမိုသာလြန္ေနေအာင္ စဥ္ဆက္မျပတ္ၾကိဳးစားအားထုတ္ေနၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment