Wednesday, July 15, 2015

ေၾကျငာမ်ား Marketing and Law

ေၾကျငာမ်ားေၾကာင့္ ေစ်းကြက္ေဖၚေဆာင္ျခင္းကို သင္ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။
(၁) ေရာင္းေကာင္းရင္ျပီးေရာ ေရာင္းကုန္ရင္ ျပီးေရာဆိုျပီး အျမတ္ထုတ္ေနပါသလား။
(၂) ကုန္ပစၥည္း(သို႔) ၀န္ေဆာင္မွဳ တစ္ခုကို သံုးစြဲတက္လာေအာင္ သင္ျပေနတာလား။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ မီဒီယာဥပေဒရွိေပမဲ့ စားသံုးသူနဲ႔ လုပ္ငန္းမ်ားကို ကာကြယ္ေပးမဲ့
Consumer Protection from Unfair Trading Regulations (CPR) နဲ႔
Business Protection from Unfair Trading Regulations (BPR) မ်ားလိုအပ္ေနပါတယ္။

ေၾကျငာမ်ား၊
 ႏွိဳင္းယွဥ္ပူးတြဲေၾကျငာမ်ား၊
တိုက္ရုုိက္ေစ်းကြက္ေဖၚေဆာင္ျခင္းမ်ား၊
အြန္လိုင္းႏွင့္ အေ၀းတေနရာမွ ေရာင္းခ်ျခင္းမ်ား၊
အီးေမးလ္ျဖင့္ေစ်းကြက္ေဖၚေဆာင္ျခင္းမ်ား၊
ကေလးငယ္မ်ားကို ဦးတည္ေသာ ေစ်းကြက္ေဖၚေဆာင္ျခင္းမ်ား၊
ကိုယ္ေရးဆိုင္ရာအခ်က္အလက္မ်ားတြက္ ေကာင္းမြန္ေသာ ဓေလ့မ်ားေပၚေပါက္လာေအာင္
စီစဥ္ေဆာင္ရြက္သင့္ပါသည္။

ဥပေဒျဖင့္တားျမစ္ျခင္း။
က်င့္၀တ္မ်ားျဖင့္ တားျမစ္ျခင္း။
တကိုယ္ေရအသိစိတ္ျဖင့္တားျမစ္ျခင္း။




In order to safeguard consumer interest, six consumer rights were initially envisioned by consumer rights activists of the West, namely:

  1. Right to Safety- means safeguarding against goods that are hazardous to life and properties.
  2. လံုျခံဳစိတ္ခ်ရေရး၊ ကုန္ပစၥည္းမ်ားသည္ အသက္ႏွင့္ ပိုင္ဆိုင္မူမ်ားကို အႏၱရာယ္ေပးႏိုင္မွဳ႔မွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း။
  3. Right to Information-means that consumers have the rights to be informed regarding the price,quality,quantity,etc.,regarding the products. ေစ်းႏွဴန္း၊ အရည္အေသြး၊ အရည္အတြက္စေသာ ကုန္စည္ႏွင့္ ပတ္သတ္ေသာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို စားသံုးသူမ်ားကို အေၾကာင္းၾကားအသိေပးရမည္။
  4. သတင္းအခ်က္အလက္ရရွိေရး။
  5. Right to Choice-refers that consumers should be provided wide variety of goods to choose from.
  6. ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိေရး။ ေရြးခ်ယ္စရာမ်ားမ်ားကို ေပးျပီး စားသံုးသူအၾကိဳက္ေရြးခ်ယ္ခြင့္ေပးရမည္။
  7. Right to be Heard-means the right of the consumers complaints to be heard.
  8. ၾကားနာခြင့္ ရရွိေရး တိုင္ၾကားခ်က္မ်ားကို ၾကားနာခြင့္ေပးရမည္။
  9. Right to Redress-means that the consumers have the right to seek redressal regarding their complaint in the forums.
  10. မေက်နပ္ခ်က္ကို တိုင္ၾကားခြင့္ရရွိေရး စားသံုးသူမ်ားသည္ မိမိတို႔၏ မေက်နပ္ခ်က္မ်ားကို တိုင္ၾကားခြင့္ရွိရမည္။
  11. Right to consumer education-the right of the consumers to be educated about their rights.
  12. စားသံုးသူကို အသိပညာေပးေရး။ စားသံုးသူမ်ား၏ အခြင့္အေရးမ်ားကို သိရွိလာေအာင္ အသိပညာေပးရမည္။

How to enforce
1. Legislation ဥပေဒျဖင့္
2. Code of Conduct စည္းမ်ည္းစည္းကမ္းျဖင့္
- the committee of advertising practices (CAP)
- advertising standard authority (ASA)
3. Ethics က်င့္၀တ္ျဖင့္
4. Self regulation မိမိ၏ အသိစိတ္ဓါတ္ျဖင့္

CPR and BPR
1. Consumer Protection Regulations စားသံုးသူ အကာအကြယ္ေပးေရး စည္းမ်ဥ္းမ်ားႏွင့္
2. Business Protection Regulations လုုပ္ငန္းမ်ားကို အကာအကြယ္ေပးေရးစည္းမ်ဥ္းမ်ား

To understand the legal issues
1. Advertising -Print and Air
2. Cookie law
3. Social media
4. Distance selling
5. Promotions and incentives
6. Data protection
7. Selling to children
8. CPR and BPR

Ardi Kolah Guru in a Bottle - Essential Law for Marketers 

The Issues
1. Making Marketing Communications clear ေၾကာ္ျငာမ်ားသည္ ရွင္းလင္းျပတ္သားရမည္။
2. Comparative advertising ႏွိဳင္းယွဥ္ျပသျခင္း။
3. Pricing ေစ်းႏွဴန္း။
4. Product availability ရရွိႏိုင္မွဳ
5. Comparison 
6. Endorsement and testimonial ေထာက္ခံျခင္းႏွင့္   
7. Guaranty and Warranty and after-sales-services 
8. Offenses စိတ္အေႏွာင့္အယွက္
9. Marketing to  Alcohol အရက္ေသစာ
0. Marketing to Children's (18- 16- 10) ကေလးငယ္မ်ားကို ဦးတည္ျခင္း
1.  Privacy 
2. Sales Promotion ေရာင္းအားျမွင့္တင္ျခင္း
3. Distance selling အေ၀းတေနရာမွ ေရာင္းခ်ျခင္း
4. Data Protection အခ်က္အလက္မ်ားကာကြယ္ျခင္း
5. Political campaign ႏိုင္ငံေရး လွဳပ္ရွားေဆာင္ရြက္မွဳမ်ား။

An ad is misleading if အမွားကို ဦးတည္ျခင္း၊ ထင္ေရာင္ထင္မွားျဖစ္ေစေသာ ေၾကာ္ျငာမ်ား
1. It deceives or is likely to deceive the traders it addresses or reaches
2. The deception is likely to affect the economic behavior of those traders or
3. As a result of the above factors on traders it injures or is likely to injure a competitor in some way

An Ad can be deceptive it if လိမ္ညာျပီး ေၾကာ္ျငာျခင္း၊)
1. Contains a false statement of fact
2. Conceals or leaves out of important facts
3. Promises to do something but there is no intention of carrying it out
4. Create a false impression, even if everything stated in it may be literally true

Comparative advertising
1. Provide objective comparisons of products on a like-for-like basic
2. Not discredited or denigrate a competitor or its brand
3. Not take unfair advantage of the reputation of a competitor's brand
4. Not create confusion between your company and a competitor, or its brand

General rules
1. Marketers should deal fairly with consumers. 

2. Marketing communication must comply with the law and not encourage to break it.

3. Marketing communication must be easily identifiable as a communication, it is a piece of marketing.

4. Marketing communication must not misleading.


Regulators 
1. Committee of Advertising Practices (CAP)
Copy Advice Team
2. Advertising Standard Authority (ASA)

No comments:

Post a Comment